maandag 28 maart 2016

Waar zal ik eens beginnen...

Het is een roerig half jaar geweest. Nee, niets ernstigs met Sophie en ook geen perikelen tussen Marco en mij. Op dat vlak gaat alles heel goed. Sophie heeft het naar haar zin op de peuterspeelzaal, kletst de oren van mijn hoofd en is gewoon een heerlijk meisje! En heeft ook een nieuwe liefde: ballet! Ze straalt de hele les en je ziet haar genieten, zo mooi.

Nee, dat is het niet. Ik ben "gecrasht". Sinds ik gestopt ben met de antidepressiva begin vorig jaar ging het gestaag bergje af. In oktober weer gestart maar sinds november ben ik thuis. Het ging niet meer. Weer een depressie. Deze keer lang. En dan ga je de medische molen in. In Belgie ga je "gewoon" meteen naar de psychiater, de psycholoog wordt daar alleen vergoed in bepaalde situaties. Maar hier in Nederland... eerst naar de huisarts. onclusie: ernstige depressie. Daarna praktijkondersteuner GGZ, wachttijd 5 weken. Die concludeert dan dat het toch de psycholoog wordt, wachttijd 7 weken. Nee, kortdurend traject gaat niet werken: door naar GGZ bipolair. Eerst hier in Helmond: wachttijd 2 tot 3 maanden. Neeeeee. Doorverwijzing gevraag naar Eindhoven: 3 weken. Das beter. 2 intakes later: nou... wij concluderen geen bipolair stoornis dus doorsturen naar reguliere GGZ. Wachttijd Eindhoven: enkele maanden tot een half jaar. Whaaaaaaaaah snif. De verpleegkundige van de bipolair poli vond dat wel wat te erg dus die heeft contact opgenomen met een kleine instelling in Helmond, wachttijd 4 weken. Aanstaande woensdag daar de intake. Ondertussen dus al meer dan 5 maanden van hot naar her...
Positief is dat ik voel dat ik heel langzaam weer uit het dal (nou ja, krater...) aan het krabbelen ben.

Sinds een paar weekjes af en toe zelfs creatief bezig geweest. En zelfs sinds heel lang gescrapt! Wel heb ik tijdens de dieptes geborduurd, dat werkte voor mij heel meditatief. De concentratie is heel slecht, al wordt dat iets beter.

Een hele dikke sorry voor de enorme stilte, zowel met posten als met reacties geven op jullie blogs. Ik hoop dat dat allemaal weer helemaal terug komt. Het is absoluut niet dat ik jullie blogs niet wil volgen, ik haal er altijd zo veel inspiratie uit!!!

In de komende tijd zal ik eens wat dingetjes posten. Voor nu nog een hele fijne paasmaandag en ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat.

Een hele dikke kus,

Natalie

7 opmerkingen:

Je@net zei

Hé Natalie, wat fijn om weer van je te horen. Maar wat een tegenvaller dat je zo'n enorme terugval hebt gehad. Wens je heel veel sterkte en kracht en blijf geloven in jezelf!

Els04 zei

Sterkte!!! Ik duim voor je!

Nina Hobbysite zei

Vervelend, dat er overal zulke wachttijden zijn. Ik wens je veel sterkte. Ben benieuwd wat je allemaal gemaakt heb.

Tania zei

Ammaai, Natalie, chapeau dat je dit op je blog zet.
Vaak hangt er rond depressies toch nog een heel erg root taboe.
Hier in België toch.
Ik wist niet dat het in NL zo een mallemolen was.
Hier in België hebben we altijd de indruk dat in NL alles beter georganiseerd is. Niet dus.
Ik vind het een regelrechte schande wat je beschrijft!
Je moet al heel sterk staan om door die mallemolen te komen en dat is nu juist wat mensen die verzorging nodig hebben, op dat moment niet zijn.
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je snel weer uit je dal mag klimmen.
Ik wens je dan ook veel succes!

Marleen zei

ik wens je eerst en vooral een spoedig herstel toe en wat moedig dat je dit schrijft op je blog! Heb vroeger ook depressies gehad en weet wat het is.. en hier in België lijkt het een stuk makkelijker, naar de huisarts, die je doorverwijst naar een psychiater en naar een psycholoog.. begrijp niet waarom het bij jullie zolang duurt en vooral ivm depressiviteit zou het juist heel vlug moeten gaan! hopelijk word je vlug geholpen, sterkte alvast!

Marlies Mansveld zei

Hoi Nathalie,

Wat fijn om wat van je te horen. Ik was al bang dat je veel last had van de winter. Wat ontzettend naar voor je dat je zo lang moet wachten op hulp! Heel veel sterkte meisje!

Liefs,
Marlies

Journaal Rozendaal zei

Goed om weer wat van je te horen. Het was me al opgevallen dat het stil was op je blog en ik dacht af en toe aan je, zou het wel goed gaan? Wat vervelend dat je dit mee moet maken en dat ze je zo lang laten wachten. Maar gelukkig lees ik dat het langzaam weer wat beter gaat! Ik wens je heel veel geduld en beterschap voor de komende tijd.