dinsdag 29 maart 2016

De eerste scrapsels van 2016

Vandaag een lichtere blogpost. Zoals ik al meldde heb ik af en toe toch iets creatiefs kunnen doen.
Sophie komt natuurlijk iedere keer als ze naar de peuterspeelzaal geweest is weer thuis met allerlei nieuwe creaties. En tja, moet je die dan allemaal bewaren? Ik bedoel 1 streepje op een vel papier is niet echt een tekening te noemen. Maar ik wil toch ook dat ze later een aantal dingen als aandenken heeft: mooie werkjes, bijzondere momenten, rapporten. Dus had ik het idee om voor ieder scholjaar een map te maken. En als scrappende mama lukt het me vast wel er iets meer van te maken dan "ingeklapperde" tekeningen en knutsels. Leuker wordt het natuurlijk als die voorzien worden van foto's en persoonlijke anekdotes van mama. Dus mijn kamertje maar eens vrij gemaakt van allerlei rommel (zelfs het gourmetstel was er op de een of andere manier beland) en mijn spulletjes voor de dag gehaald. Heb de eerste 4 pagina's af.


Jullie zullen af en toe het hoofd moeten draaien, blogger luistert niet naar me ;)
Verder heb ik de foto's gemaakt zonder rekening te houden met de ondergrond, in dit geval het kleed. Zie nu pas dat het wel heel perfect past bij de papiertjes die ik uitgezocht had!

De post van 2 dagen terug was een zware. Het taboe dat op depressie rust is nog zo erg aanwezig... Hoop dat dat ooit wijzigt! Misschien is mijn kleine blog en de openheid over mijn ziekte (voor zover ik dat kan en wil delen) een klein druppeltje op een gloeiende plaat. Maar nogmaals wie weet verbetert de visie die mensen hebben over depressie. Volgens het RIVM is het de ziekte met de grootste ziektelast, nog voor hart- en vaatziekten en kanker! Dus waarom is er niet meer begrip voor? Omdat je het niet ziet? Omdat er geen standaard "de depressieve" is?

Nogmaals ik kan weer lichtpuntjes zien dus ben op de lange weg terug naar herstel. En hoop nog heel veel mooie dingen te kunnen laten zien. Misschien niet iedere week maar toch regelmatig. Een hele fijne avond allemaal!

XXX Natalie

10 opmerkingen:

Je@net zei

Ooooh...wat een leuk idee om zo een map voor elk jaar te maken. Ziet er erg leuk uit, Natalie, en natuurlijk een prachtige herinnering voor later. Wat moet het leuk zijn om over tig jaar zo'n boek nog eens samen door te bladeren!

Julie Tucker-Wolek zei

This is FABULOUS! LOVING it!!!!!!!!!!!

Els04 zei

Mooi, trots op je!!! Moed houden!

marlies zei

wat een mooie herinnering zal dit gaan worden voor je meisje ! Goed dat je nu wat lichtpuntjes kan zien... probeer die te koesteren

Tania zei

Wat een leuk idee!
Ik ben zo ooit aan iets begonnen voor de typische klasfoto's.
Voor de oudste heb ik dat afgemaakt, maar de jongste...

Thamar, zei

Wat leuk dat je het zo in een map bijhoudt. Ik heb een grote dekenkist waar ik alles in heb want het is nu wel erg veel geworden.
Dikke knuffel van mij en je weet je bent een topper

Marlies Mansveld zei

Wat maak je hier een mooi boek van! Dat wordt een superleuke herinnering voor later.

Johanna zei

Echt een mooie herinnering aan de PSZ zo! Ik heb nog steeds niet de juiste manier om alles te bewaren, maar ga denk ik ook voor een curverbox ofzo. Hopelijk snel weer veel moois van jou!! Ging het goed woensdag? Liefs, Johanna

Journaal Rozendaal zei

Het ziet er leuk uit! En wat lief dat je dit voor je kleine meisje doet. Mooi om dit later terug te zien lijkt me. Ga zo door, zouden ze op school zeggen ;)

creatief met kleur zei

wat een leuk aandenken wordt dit en op zo'n creatieve manier gebracht, petje af!