vrijdag 2 oktober 2015

Een pagefinish, een update én een start...



Mooi hè! Marco vond dat ook (deze mag zelfs in de woonkamer en dat wil wat zeggen) en dus.... een nieuwe start! Het is weer een HAED, Memory of first love van Leonid Afremov. Ik heb hem mezelf cadeau gedaan voor mijn verjaardag. Ik ga hem wel op een speciale stof maken, 25 ct evenweave magic count. Er zit namelijk zo ontzettend veel zwart in, 1 pagina zelfs (gok ik) voor 75%... De magic count stof is al voorzien van gridding, oftewel een raster, van 20 bij 20 kruisjes als je over 1 draadje werkt. Telt toch wat makkelijker denk ik. Heb het besteld bij De Spinnerij. Ze hebben zowel wit als ecru, ik heb gekozen voor het laatste omdat mocht het toch wat doorschijnen dit minder te zien is. Na het ontvangen te hebben meteen maar even allerlei variaties getest. 1 over 1 full cross, 2 over 1 full cross, 2 over 1 tent stitch en uiteindelijk 3 over 1 tent stitch. Voor diegenen die niet borduren: 1 borduurdraadje of 2 over 1 draadje stof, een heel kruisje of een half. Heb uiteindelijk gekozen voor 3 over 1 tent stitch, dus met 3 draadjes een half kruisje maken, dit dekt met zwart perfect en is niet te "bulky". Net de strengetjes garen besteld en dan kan ik beginnen!

En dan een page finish:
Pagina 1 (ahum 31...) is af!


Ik heb het kreinikgaren (dat glanzende spul lol) niet volledig geborduurd maar een tentstitch gebruikt, het werd anders veel te dik. Ben in ieder geval al heel blij hoe het er uitziet. Op naar page 2/32!

En nog een update van de Efteling:

Jammer genoeg verraste Blogger me even, de foto is op zijn kant... even draaien met het hoofd helaas voor jullie.

En over de Efteling gesproken, we zijn maandag naar de Efteling geweest. Voor Sophie de eerste keer en wat is het geweldig alles door haar ogen te bekijken! Ieder sprookje, ieder blaadje, iedere paddenstoel, alles is leuk.



Ik heb deze en volgende week vakantie, Marco helaas niet. Maar maandag en dinsdag móest hij vrij nemen! Maandag was ik jarig, vandaar het tripje naar de Efteling, en dinsdag waren we alweer 3 jaar getrouwd:



Iedereen alvast een heel fijn weekend, geniet van deze mooie dagen!

Liefs, Natalie

10 opmerkingen:

Nina Hobbysite zei

Wat een mooie haed. Is inderdaad leuk voor woonkamer. Mooie finish van pagina 1. Mooie foto!

Je@net zei

Prachtige foto's Natalie. En wat ga je goed met je borduurwerk. Petje af, hoor.
Nog een fijn weekend gewenst!

Marleen zei

prachtige haed heb je uitgekozen en mooi begin, alhoewel begin.. eerste pagina zit er al op, dus is al een aardig paar uurtjes geborduurd, wordt mooi! ook deze van de efteling ziet er goed uit! en gefeliciteerd!

Julie Tucker-Wolek zei

Gorgeous photos and loving the projects you are working on!!!!!!!!!

Marlies Mansveld zei

Gefeliciteerd nog met je verjaardag en jullie 3-jarig jubileum!
Het is inderdaad een hele mooie head. Fijn dat je man hem ook heeft goedgekeurd.
Wat ben je al ver met de Efteling. Die wordt ook heel leuk!

HaakBrei-n zei

Hele mooie HEAD, maar wat een werk, en gefeliciteerd met jullie trouwdag, mooi plaatje.liefs Chantal

Els04 zei

Hiep hiep hiep HOERA!!!!

Thamar, zei

nou eerst maar gefeliciteerd met alles . en wat ben je weer druk aan de gang. k vind het echt een plaatje en ik snap best dat deze in de kamer mag hangen

Appelblauwzeegroen zei

Ik ben er aan de late kant mee, maar toch nog van harte proficiat met je verjaardag en met jullie huwelijksverjaardag! En wat een prachtige en moeilijke borduurwerken maak jij! Knap dat je dat kan! Een echt kunstwerk gaat je HAED worden! Ik moet toegeven dat ik die letters heb moeten googlen, want ik kende het nog niet. Ik heb dus weer wat bijgeleerd! ;)
Groetjes,
Hilde

Katrien zei

Hallo Natalie,
De laatste tijd kijk ik graag op het blog van Jude.
Zij borduurt en maakt prachtige patchwork creaties op een vrije manier.
Heel anders dan de traditionele quilt techniek zoals wij die aangereikt krijgen op naailes.
Omdat jij ook zo mooi borduurt dacht ik dat je dit misschien ook inspirerend vindt.
Haar lessen zijn sinds oktober gratis online te bezoeken.
http://spiritcloth.typepad.com/feel_free/
Groeten van Katrien.