dinsdag 1 september 2015

Vandaag is voor Sophie ook het schoolleven weer begonnen, al is het voor haar "maar" de peuterspeelzaal. Ze heeft het er de afgelopen weken vaak over gehad, over "kool" en juffrouw "Tuja" (juffrouw Tülay). Eenmaal in de klas was het even wennen maar alles was goed gegaan. Mama ook weer blij, eindelijk even tijd om heerlijk te grasduinen door de bieb in plaats van vlug vlug.

Het borduren van "de efteling" gaat super, geweldig om het werk echt te zien ontstaan!


En verder? Na overal, zowel op Facebook als op Blogs zoveel mooie HAED's gezien te hebben, heb ik de mijne weer voor de dag gehaald en.... was er echt TOTAAL niet blij mee... Het was veel te groot. De zwarte vlakken waren doorspekt met wit en dat vond ik niet mooi. Ik ben begonnen op 18 ct aïda met 2 draadjes. Het zou ongeveer 57 x 75 cm worden, hmmm. Was gelukkig pas op 2/3 van page 1 dus...
Herstarten dan? Ik had nog een enorme lap evenweave liggen. Heb een paar opties uitgeprobeerd, kom nu op 10 steekjes op bijna 10 cm als ik "1 over 1" doe. En dat is een stuk kleiner waardoor de details er nog meer uitkomen! Omdat ik page 1 niet meteen overnieuw wilde doen deze keer gestart linksonder in plaats van linksboven, op page 31 (van de 36).

En welk werk was het ook al weer?


En dit is mijn start:


Heb trouwens een extra q-snaps frame besteld, was zo blij met de eerste! Hier ook meteen een grime guard voor gemaakt, deze keer met de tutorial van Abbie Jean, deze was perfect! Check haar blog als je van borduren houdt, ze maakt hele leuke dingen! Ook met de naaimachine trouwens!

Ondertussen wordt het heel erg donker hier, denk niet dat we het lang drooghouden...

Fijne dag allemaal!

Liefs, Natalie

6 opmerkingen:

Je@net zei

Wat wordt het allemaal mooi, Natalie!

Marlies Mansveld zei

Pfoe, knap dat je weer opnieuw bent begonnnen! Maar je hebt wel gelijk. Als je er niet helemaal blij mee bent, is het zonde van al je harde werk.
De Eftelling wordt heel mooi! Ik kan me voorstellen dat die leuk is om te maken.

Els04 zei

Fijn!!!

Thamar, zei

Hoi hoi
Ik heb al even niet geblogd en ook omdat het hier niet allemaal zo lekker loopt. Maar nu zit ik op de bank en heb alle posten weer helemaal gelezen en heb alle mooie dingen waar je weer mee bezig bent bekeken. Wat ben jij toch een bezige bij. Topper die je bent.
Gr yjamar

Nina Hobbysite zei

Efteling gaat hard. En is denk verstandig om je haed opnieuw te starten. Anders blijft het storend voor jezelf denk..

Katrien zei

Grappig ik snap de helft van je blogbericht niet omdat ik de borduurtaal niet versta. Zo was haken eerst ook algebra voor mij. Leuk hè die creatieve uitdagingen. Denk dat het ook goed is voor je brein. Liefs Katrien.