vrijdag 18 september 2015

Open huis Quilten voor beginners

Ik heb er in mijn vorige post al over gehad, afgelopen zondag was het open huis bij Quilten voor beginners. Het is een soort expositie van al het moois dat alle cursisten (meer dan 80 heeft Marleen er!) in het afgelopen jaar hebben gemaakt en/of afgemaakt. En de mijne mocht erbij zijn, ook al was hij niet af. En er was moois, heel veel moois! Hier een hele kleine impressie:


Deze kleurencombinatie vind ik heel erg mooi!

Zo mooi!

Deze is gemaakt als therapie, de maakster is in april aan een tumor in de hals geopereerd en is er daarna aan begonnen. ZO knap!

Wat een werk, al die mandjes...

Die tekkeltjes zijn leuk! Ook deze is prachtig!

Een leuk quiltje, zou wel leuk staan in de keuken bij ons... O, ik heb zo veel inspiratie opgedaan...

Een caleidoscoop quilt, wat vind ik dat knap!

Wat een geinig quiltje is dat, zo leuk voor een klein meisje!

Een schattig klein kattenquiltje met echte wiebeloogjes!

Als dank voor alles wat Marleen doet voor de cursisten hebben we als verrassing een siggiequilt gemaakt! Eerst durfde ik niet goed, ben een beginner tenslotte maar heb toch de sprong gewaagd... Ik heb natuurlijk 2 van mijn hobby's gecombineerd, borduren en quilten. Dit is hem geworden:

Grappig hoe iedereen er een eigen draai aan heeft gegeven. En knap hoe Patti (de "opdrachtgeefster) er een prachtig geheel van heeft gemaakt!

En daar hing hij, in een kamertje speciaal voor allerlei kinderquiltjes (zoals het kattenquiltje):


En ik heb weer een update van mijn HAED. De afgelopen paar avonden er flink aan gewerkt, heerlijk bij de televisie. De komende avonden gaat dat niet lukken, ik heb 2 avonddiensten achter elkaar...


Er is aan de bovenkant een voetje te zien van Alice en het begin van de staart van de Cheshire Cat is er. Blij dat ik daardoor even uit die blauw- en grijstinten kom.


Vandaag is het 71 jaar dat Eindhoven (oké ik woon in Helmond maar geboren en getogen in het Eindhovense) bevrijd is en vanavond wordt de vlam ontstoken én de start gegeven van de lichtjesroute. Een route kriskras door de stad, zowel met de fiets te doen als met de auto. Vol met allerlei figuren en afbeeldingen gemaakt met lampen. Tja je bent niet voor niets de lichtstad toch? Dus mochten jullie in de buurt zijn... Het is tot en met 11 oktober.

Alvast een heel fijn weekend allemaal!

Liefs, Natalie

14 opmerkingen:

Els04 zei

Mooi mooi mooi! Een fijne lichtjes-avond gewenst!

Julie Tucker-Wolek zei

That would be a fun place to visit!!! LOVING them all! GORGEOUS!!!!!!!

Je@net zei

Wauw....wat hebben jullie een prachtige creaties gemaakt. Alles ziet er zo mooi en verzorgd uit. Knap gedaan en wat leuk dat jouw quilt er ook tussen mocht hangen!!

Nina Hobbysite zei

Mooi al die quilts. Inderdaad flinke bron van inspiratie. En je ziet al wat bij je haed. Leuk

Johanna zei

Nou, jouw quilt past perfect tussen die mooie quilts hoor. Wat is ie mooi geworden en echt helemaal het boerderijthema. Ben benieuwd naar je volgende project :-)

Anoniem zei

Wat een mooie projecten. Ben heel benieuwd naar je volgende project. Quilten lijkt me fantastisch om te doen nu nog een stukje tijd vinden om me er verder in te verdiepen. Nog een fijne zondag. Groetjes Esther

Tania zei

Wow, wat een prachtige werken allemaal.
Zal wel een leuke dag geweest zijn.
Je borduurwerk is ook mooi, toch wel leuk als je eens een ander kleurtje kan gebruiken denk ik.
Grtjs,
Tania

HaakBrei-n zei

Wauw wat een mooie werken die Quilts of Quilten of hoe noem je het.
En ik vind die van jou heel erg mooi geworden, ik blijf me verbazen over jouw borduurwerk, petje af voor het geduld (aan geduld ontbreekt het mij nog weleens) Nu ik het er toch over heb, ik heb nog een taartenmerklap liggen, die bijna af is, misschien moet ik deze eens voor de dag halen. je brengt mij op een idee!
Liefs Chantal

Marlies Mansveld zei

Wat leuk om al die quilts te zien! Super dat jouw quilt er ook tussen hing. En wat een leuke blokjes heb je gemaakt voor de quiltjuf. Dat zal een leuke verassing zijn geweest voor haar.

marlies zei

wat ontzettend leuk en mooi om al die quilten te zien !

Natascha Kooijman zei

Heel erg mooi al die quilts... Ik geloof niet dat ik daar geduld voor op zou kunnen brengen.
En je HAED ziet er ook goed uit. Veel plezier ermee.

Thamar, zei

hoi hoi

wat een leuke post heb je gemaakt met al dat moois. ik herkende die van jou meteen. wat leuk.
super fijn weekend
groetjes

Appelblauwzeegroen zei

Jouw quilt is de mooiste, prachtig!!!

Katrien zei

Het is Carnaval en ik dacht aan jou. Nog iets leuks genaaid voor deze dagen? Groeten Katrien.