zaterdag 12 september 2015

Al bordurende aan mijn HAED zie je als het ware iets ontstaan... Normaal gesproken is dat natuurlijk ook wel zo maar de ontwerpen en patronen van Heaven and Earth Designs (want daar komt die HAED vandaan) zijn zó gedetailleerd. Op een vlakje van 100 kruisjes worden vaak al een flink aantal kleurtjes gebruikt. Ben nu alleen nog in de grijstinten bezig en dat is al mooi, benieuwd hoe het met kleur gaat zijn.

Het patroon verklapt niet zo veel als je het ziet:


maar in het eggie:


Het is maar een klein stukje, maar ik vind het nu al mooi...

Ben zo blij dat ik het besluit genomen heb om opnieuw te beginnen! Al dacht ik dat ik 25 ct evenwaeve had, dat zijn 25 kruisjes per inch, blijk ik het mezelf nog een ietsiepietsie lastiger gemaakt te hebben: ik had blijkbaar 28 ct in voorraad, oftewel 28 kruisjes per inch. Scheelt maar 3 kruisjes toch? In cm betekent dat 11 kruisjes per cm. Ieniemienie dus! Goed licht is een must, denk dat ik manlief maar even lief aan moet kijken en een mooi exemplaar moet vragen voor mijn verjaardag aan het eind van de maand.

Morgen is het Open huis bij Quilten voor beginners, daar mag mijn quiltje bij hangen. Spannend!
Allemaal een heel fijn weekend!

Liefs, Natalie

9 opmerkingen:

Je@net zei

Wat een klus, Natalie, maar wat zal het straks mooi zijn als het af is. Veel succes ermee!

Nina Hobbysite zei

Dat is leuke van borduren, je ziet pas wat het wordt als je verder borduurt. Aan het patroon zie je niets. Ik streep ook altijd af, alleen met kleurtjes wat altijd een vrolijk gebeuren. Wel erg kleine stof.

Inge Roosen zei

Het lijkt me dat je een ongelooflijk geduld hebt als je zo een mooie werkjes uit je handen kan toveren! Vroeger heb ik ook nog geborduurd, maar dat waren toch grotere kruisjes. Werd daar toen helemaal "zen" van maar om de een of andere reden is dat verwaterd en heeft haken het overgenomen. Ik kijk uit naar je vorderingen.
groetjes
pixie

Marlies zei

Wat een geduld heb jij voor dat fijne werk. Heel knap! En wat superleuk dat jouw quilt wordt geexposeerd! Je krijgt vast veel positieve reacties!

HaakBrei-n zei

Ongelooflijk wat een werk, knap dat je dat geduld hebt, en wat goed dat je quiltwerk als voorbeeld gebruikt wordt, altijd leuk, liefs Chantal

Katrien zei

Haha nu lees ik de uitleg. Knap hoor dat je dit kunt.

Els04 zei

Ik word al zenuwachtig als ik er naar kijk ;) Knap dat jij zo een geduld hebt!

Pauline zei

Het begin is er !

Thamar, zei

wat knap ik heb er echt geen geduld voor.
ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden
fijne zondag verder