dinsdag 25 augustus 2015

Voortgang

Nadat de vorige post ietwat zwaar was nu weer een "gewone".

Afgelopen weekend was een druk weekend. Zaterdag stond in het teken van Extreme room make-over. De vrienden van de blauwgele winkel kwamen al het moois brengen! Opa en papa dus aan de slag met het in elkaar zetten van de meubeltjes, oma en ik waren chef oppas en de gordijnen moesten nog korter. En natuurlijk de klussers voorzien van koffie, drinken en eten. Belangrijk!

Het is nog niet helemaal af maar dit is hoe het nu eruit ziet:


De gordijnen zijn iets te kort dankzij de maten die doorgegeven werden door het klusteam. Eerst waren ze veel te lang, nu iets te kort. Laat ze voorlopig zo, denk dat het met een ondernemende peuter wel even kan. Je weet tenslotte nooit wat een tweejarige in zijn of haar koppie haalt... De zoom zit met een groter stiksel vast dus ik heb hem eventueel zo losgetornd en opnieuw omgezoomd.
De kastjes moeten nog voorzien worden van wat plankjes en 2 deurtjes, komend weekend zijn we allebei vrij dus dan gaan we verder. Sophie is er in ieder geval superblij mee, toen ze het de eerste keer zag was de reactie een gezuchte móói!

Zondag stond voor mij in het teken van een middagdienst dus geen tijd voor freubelarij. Maar ik heb niet stilgezeten... Nou ja, eigenlijk wel, borduren is niet iets waar je bij rondloopt, lol :D. Het Efteling werk is zooo leuk!

Ik heb (op 1 sessie na) na iedere sessie een voortgangfoto gemaakt:


Helaas draaide Blogger de tweede foto op zijn kant, voor jullie dus even het hoofd draaien... Tussen foto 2 en 3 geen fotomoment helaas.

Ik merk dat voor mij op dit moment het borduren heerlijk ontspannend is. Ook maakt het mijn hoofd even leeg, niet geheel onbelangrijk met extra weekenddiensten.

En aanstaande donderdag weer verder aan het quiltje, dan beginnen de lessen weer. En dan móet ik wel aan de slag. Heb er ook zin in weer te gaan, vanwege de gezelligheid en ik denk dat, omdat je heerlijk samen bezig bent, er toch weer wat vooruitgang in zal zitten. Dus binnenkort daar weer een update van.

Een fijne middag allemaal en tot snel,

Liefs, Natalie

7 opmerkingen:

Els04 zei

Oh, geweldig! Geniet er nog van en soigneer jezelf goed.

Marlies Mansveld zei

Wat wordt de kamer mooi! De gordijnen zou ik ook gewoon even zo laten. Kun je altijd nog wat langer maken toch? Leuke stof in ieder geval.
Leuk dat je voortgangsfoto's maakt van je borduurwerk! Je gaat snel zeg!
Veel plezier weer bij je quiltlessen! Klinkt heel gezellig. Ik zoek alles zelf uit met boeken en internet, maar zo'n klasje lijkt me toch ook heel gezellig!
Groetjes,
Marlies

Je@net zei

Wat een gezellig kamertje en wat wordt je borduurwerk mooi!

Julie Tucker-Wolek zei

The room is LOOKING AMAZING!!!!!!!

Nina Hobbysite zei

Dat is al een mooie kamer gewordem. Mooie update van je borduurwerk.

Journaal Rozendaal zei

Wat een leuk en zoet kamertje, perfect voor een meisje! En ook wel fijn dat ze het zelf ook leuk vindt, na het harde werken van de klussers. Je borduurwerk ziet er ook erg mooi uit! Het begint bij mij te kriebelen als ik dat zie :)

Anoniem zei

wat een leuke kamer voor Sophie. Het is heel leuk om je vorderingen van het borduren te volgen. Geniet van het vrije weekend en tot je volgende blog. Groetjes Esther