vrijdag 7 augustus 2015

Busy Bee

Al heb ik een poosje minder van mij laten horen, ik heb natuurlijk niet stilgezeten...
Allereerst even de melding dat mijn laptop gecrasht was... Bloggen op de tablet is niet echt handig heb ik ondervonden, iedere keer liep hij vast als ik een reactie bij een van jullie wilde plaatsen om te complimenteren met al dat moois. Ondertussen doet de laptop het weer, al is een slak denk ik soms sneller... TRAAAAAAAAGGGGGGGGGG... Maar goed, ik kan nu wel weer een teken van leven geven.

Hoe gaat het met mijn quiltje? Doorquilten is voor mij echt een kwestie van mezelf er toe zetten ben ik bang. Als deadline heb ik nog steeds 13 september maar o, wat is het een strijd... Mijn vingers doen iedere keer zo'n pijn dat ik iedere quiltsessie vrees. Als ik eenmaal aan de slag ben valt het een beetje mee, tot ik een paar keer zo ongenadig in de onderste hand/vingers heb geprikt dat ik er acuut mee ophoud. Marco heeft me al gezegd dat ik af moet stappen van de mezelf opgelegde "ik moet het af hebben". Want wat zou er gebeuren als ik het niet afkrijg? Alleen ik zal dan boos zijn, omdat ik het wilde. Misschien heeft hij wel een beetje gelijk maar ik heb het gevoel dat ik dan teleurstel omdat ik beloofd had hem af te hebben. Pfffff...
In ieder geval heb ik al wel een gedeelte af:


Verder zijn we druk aan het plannen om Sophie's kamer onder handen te nemen. We hebben nu een echt peutermeisje in huis die nog steeds in haar babyledikantje licht. Dat natuurlijk nu wel een beetje erg krap begint te worden... Dit weekend gaan we waarschijnlijk alles bestellen, we hebben veel leuks bij IKEA gezien. En waarom alles 4 keer in je handen hebben (uit het schap, in de auto, uit de auto en in elkaar)als ze het gewoon voor een kleine meerprijs bij je thuis komen brengen, aldus mijn man. Klopt natuurlijk als een bus. Zeker als je in gedachten houdt dat we een bedje, matras, speelkasten, tafeltje, stoeltje en allerlei decoratie willen. Toch handiger als ze het hoppa in de gang zetten! Om haar kamertje nog dat extra's te geven ben ik toch maar verder gegaan met Woezel en Pip. Ineens gaat het als een speer, nog 3 letters en dan ben ik klaar!



En misschien denken jullie: daar komt ze weer aan, maar ik ben ook weer aan het lijnen geslagen. Ik zag een aantal weken geleden een (overigens super onflatteuze) foto waar ik enorm van schrok...

Ik voelde me zo dik, net een olifant. En opeens was ik het zat. Nu ik mentaal weer op het goede pad ben kan ik mijn energie daar op richten. En niet zonder succes, ik ben nu 3 weken op weg (over paden gesproken) en ik ben al bijna 2,5 kg kwijt!!! Over gemotiveerd gesproken... En wat voor dieet zullen jullie denken? Nou geen shakes of crashen, gewoon het eetpatroon aanpassen (o, wat klinkt dat simpel...). Geen belegde broodjes op mijn werk maar een salade met een eitje, recepten van het internet voor de slanke lijn (heb bijvoorbeeld een heel lekker recept gevonden met oa piccalilly en boontjes), geen chocola in huis, geen koekjes die ik superlekker vind maar de varianten die Marco lekker vind en ik niet, maar toch ook af en toe pizza of (zoals afgelopen zaterdag) een afhaal van de chinees. Marco heeft me toch echt duidelijk gemaakt dat ik niet te streng moet zijn voor mezelf, anders mag je op een gegeven moment niets meer van jezelf en dat houd je toch niet vol. Mijn steven is 10 kg met Kerst en volgend jaar zomer zou ik heel graag rond een BMI van 25 willen zitten. Geen onhaalbare doelen lijkt me zo.
Wordt dus allemaal vervolgd...

Alvast een heel fijn weekend allemaal!

Liefs, Natalie

9 opmerkingen:

Julie Tucker-Wolek zei

Your projects look amazing! LOVING that quilt and the cross-stitching!!!!!

Journaal Rozendaal zei

Wat ben je weer goed bezig! In alle opzichten, met knutselen, met jezelf, met aandacht voor je gezin. De abc van Woezel en Pip is mijn favoriet, errrug leuk! En inderdaad, niet te streng zijn voor je zelf hoor!

Els04 zei

Ik duim voor je flinkerd!!!

Nina Hobbysite zei

Het doorquilten schiet al op. Ik heb dit zelf nog niet gedaan. Kan je dus ook geen tips geven. Maar alleen doen als je het leuk vindt hoor.
Het borduurwerk wordt super, vindt deze erg vrolijk.

Je@net zei

Wat ben je goed bezig, Natalie. Super fijn, joh! Je quilt wordt prachtig en ach...het heeft toch zeker geen haast?!
En wat zal Sophie's kamer mooi worden. Ben zo benieuwd hoe het er straks allemaal uit zal zien.
Zorg goed voor jezelf, dan komt het allemaal vast goed. Succes!

Katrien zei

Och meis wat lastig dat je niet blij bent met je huidige gewicht. Zo te lezen heb je goede steun aan je man Marco luister maar goed naar zijn raad hij kent je goed en heeft het beste met je voor. Niet te streng zijn voor jezelf. Doorpitten is niet het leukste werkje van een quilt maken, zelf doe ik het op de naaimachine en dat gaat ook veel te langzaam naar mijn zin :-( Petje af dat je het met de hand doet! Je kan ook lederen vingerhoedjes kopen om het prikken in je vinger tegen te gaan. Leuke plannen voor de peuterkamer, geniet van deze mijlpaal. Liefs Katrien.

Marlies zei

Hoi Natalie, wat leuk om weer wat van je te lezen! Maar wat een kwelling is dat doorquilten! Ik vind het echt superknap dat je zo doorzet. Zijn er geen hulpmiddeltjes te vinden? Ik gebruik zelf de Aunt Becky, maar heb nog maar een paar steekjes gemaakt, dus ik ben ook nog aan het uitzoeken wat het handigste is.
Dat lijnen snap ik helemaal. Het is heel belangrijk om tevreden over je lijf te zijn om je goed te voelen. Maar het hoeft allemaal niet ineeens natuurlijk.
Heel veel succes met het opknappen van de kinderkamer. Woezel en Pip zijn alvast heel mooi!

Johanna zei

Hi!! Daar ben ik weer, net terug van vakantie en nu even gezellig je blog bijlezen. Wat wordt het mooi je quilt en de woezel en pip ook super! Hopelijk is de kamer van je meisje mooi geworden.
En jeetje wat een herkenbaar verhaal van die foto, ik heb precies hetzelfde (vooral ook de zomerse vakantiefoto's). Ik was door mijn voeding aan te passen (niet meer snoepen) na vanaf januari al 6 kilo kwijt, maar die laatste 6 moeten er nog af... we steunen elkaar gewoon een beetje!!!

Fijne zondag met je gezinnetje :D

marlies zei

Niet te streng zijn voor jezelf mbt je quilt....alhoewel ik er best wel iets in herken 😔 net als t lijnen. Ook hier gaat er weer opgelet worden met wat ik eet. Jeeee je meisje uit t ledikantje..... dat is een mijloaal......