dinsdag 14 juli 2015

Boerenwijffie

Afgelopen week mijn Farmers Wife Quilt weer tevoorschijn gehaald. Dat doorquilten is niet zo mijn hobby moet ik eerlijk zeggen, mijn linkerwijsvinger en -middelvinger hebben iedere sessie weer een paar dagen herstel nodig. In de rustperiode heb ik dus tijd voor andere dingen. Op naaigebied niets te melden, heb geen projecten in de planning. Ook het randje per week ligt even stil, geen zin om te borduren. Ik volg zowiezo niet trouw iedere week, ik loop ondertussen denk ik zo'n 3 maanden achter. En dat geeft lekker niets! Geen druk opgelegd voor mezelf, ik print gewoon trouw iedere week de randjes uit en bewaar deze bij het werk. In de winter heb ik misschien weer zin, pak ik het dan gewoon op.
Maar patchen, daar had ik wél zin in!

In mijn post van 11 januari had ik het eerste blok, Attic window, laten zien. Maar was er toch niet helemaal tevreden over. Ik had alleen stofstrips van 6 cm en daaruit kon ik net niet de grote driehoeken halen. Dus heb ik toen van 2 kleine 1 grote gemaakt. Op zich prima, maar het hoort niet zo. Ik heb ondertussen meer stof gekocht van dezelfde serie en heb het blok dus hersteld:


Blok 1: Attic Window
van


naar


Blok 2: Autumn Tints


Blok 4: Basket Weave


Blok 5: Bat wing


Ik heb blok 3 even overgeslagen, dit is een blok waarbij je moet appliceren. Dat heb ik nog niet gedaan en wilde het wel meteen goed doen. De quilt bevat 111 blokken dus ach, heeft geen haast!

Een fijne dag allemaal,

Liefs, Natalie


7 opmerkingen:

Je@net zei

Wat ga je lekker, Natalie. Groot gelijk om jezelf geen druk op te leggen, maar gewoon te doen waar je zin in hebt. Dan blijft het ook leuk. Het blok dat je verandert hebt, is er inderdaad op vooruit gegaan. Erg mooi zo. Ook de andere blokken zijn goed gelukt. Een heel werk, maar wat zal het eindresultaat straks prachtig zijn.
Nog een fijne dag gewenst.

Nina Hobbysite zei

Het is beter om te borduren wanneer je zin heb. En niet precies de weken te volgen. Blok 1 vind ik nu toch mooier geworden. Je heb al best veel mooie blokken.

Marlies Mansveld zei

Hoi Nathalie, leuk dat je op mijn blog reageerde! Jouw blokjes zijn prachtig, wat een mooie kleuren gebruik je. Ik wil je blog nog eens wat uitgebreider bekijken, want wat leuk om een leeftijdsgenoot te vinden die ook quilt! (Ik neem tenminste aan dat je ongeveer van mijn leeftijd bent.) De randjes die je borduurt zijn ook erg mooi!

Julie Tucker-Wolek zei

Looks awesome! LOVING the colors! I am starting my very first quilt soon!! Wish me luck!!!!! :)

Journaal Rozendaal zei

Je bent weer goed bezig geweest, knap hoor! En gelukkig is het een hobby van je, want 111 blokken klinkt veel :) Veel plezier!

Thamar, zei

hoi hoi
heerlijk zo lekker bezig zijn. Ik ben ook heel benieuwd wat voor moois het wordt. de kleuren vind ik al top.
fijn weekend

Johanna zei

Mooi hoor!! Dat wordt vast een schitterend quilt!! Fijne zondag!