zondag 14 juni 2015

Top is af!

Het was niet mijn bedoeling weer 2 weken niets van me te laten horen hoor. Deze keer is er geen donderwolk als reden, ik had gewoon niets te showen en het was zo'n mooi weer. Ook heel druk met veel diensten en voorbereidingen voor onze vakantie. Druk druk druk dus.

Allereerst super bedankt voor jullie ontzettend lieve reacties! Ze hebben me echt geraakt, zo lief allemaal!



Het gaat gelukkig wel weer beter. Heb veel steun aan Marco, dat helpt natuurlijk wel!

En ook op creatief vlak heb ik weer dingen te laten zien...

Allereerst heb ik een prinsessen handdoeken jurkje gemaakt voor mijn nichtje Indy:

Ze is gek op Elsa van Frozen, dus die moest het worden... Ze heeft hem inmiddels gehad, vond hem heel erg mooi maar riep iedere keer "is hondje"... Hmmmm, tja...

Ennnnnn de top van mijn eerste quiltje is af! Afgelopen donderdag hebben Marleen en ik hem gesandwiched, nu doorquilten.

Sophie was zo enthousiast, ze was er niet bij weg te slaan. Ik heb een geweldige stencil gevonden voor de buitenrand:

Schattig hè!

Het is de bedoeling dat hij af is op 13 september, dan is het Open Huis bij Quilten voor Beginners, daar mag de mijne dan hangen samen met ongeveer 80 andere quilts. Wat een eer!


Sophie is gelukkig helemaal gewend op de peuterspeelzaal, het is nu zelfs zo erg dat ze iedere dag naar "Kool" wil!Goed teken dus. Ze is volgens de begeleidsters nog wel heel stil en afwachtend maar ze merken wel dat ze een open blik krijgt en probeert te communiceren door middel van haar mimiek. Op taalgebied heeft ze een enorme sprong gemaakt! Ze liep op dat gebied ongeveer 3 tot 5 maanden achter maar ineens maakt ze een inhaalslag. Alleen bij ons meisje is het een beetje maf: ze zegt alleen woorden die ze kan, en als ze het woord nog niet beheerst zegt ze het niet. Zo krijg je dus de meest grappige woorden die ze wel kan, in ieder geval ALLES met aardbei: aardbeienijsje, aardbeientoetje, aardbei, aardbeientrinkuh (ja even fonetisch). Ook het woord uil, toch niet een van de makkelijkste. En ze heeft de combinatie ikke wil ontdekt, das wel iets minder hahaha. We maakten (nou ja ik dan) ons wel zorgen, zeker omdat we al te horen hadden gekregen dat ze erg achterliep en dat ze mogelijk in aanmerking zou komen voor extra uren. Op die leeftijd al bijles...

Iedereen een heel fijn weekend nog, geniet van het mooie weer!

Liefs, Natalie

10 opmerkingen:

Katrien zei

Je hebt een goede stok achter de deur om de quilt af te maken!
Wat leuk, je eerste quilt en dan al op een tentoonstelling.
Ik merk dat ik quilten toch wel een winterse bezigheid vindt, dit mooie weer doet mij met een schuldgevoel achter de naaimachine zitten, ' ik moet eigenlijk gebruik naar buiten '.
Je quilt wordt prachtig, leuk dat Sophie er aandacht voor heeft. En wat fijn dat het beter gaat op school.
Mijn oma kon pas praten toen ze vijf jaar was, daarna heeft ze nooit meer haar mond gehouden :-)
Met andere woorden, het komt allemaal goed.

Julie Tucker-Wolek zei

Glad things are better!!! So happy to hear that!! LOVING that Frozen dress!! GORGEOUS!! And that quilt is AMAZING!!!!

Nina Hobbysite zei

Wat een mooie quilt. En leuk dat op tentoonstelling mag hangen. Je Frozen jurkje is ook erg mooi.

Hilde zei

De quilttop is prachtig! Jouw verhaal over Sophie en haar taaltje doet mij denken aan onze dochter Emma... Toen zij een jaar of 4 was, kregen wij het advies van school om haar logopedie te laten volgen omdat zij niet goed zou articuleren en dus niet goed (genoeg) verstaanbaar was. Ik weet nog dat mijn man en ik toen dachten: 'waar hééft iedereen het over, wij verstaan haar PERFECT!'. Zo is dat als je de papa en mama bent, zeker?! Het grappige was dat we enkele jaren later een video terug zagen uit die tijd en toen pas hoorden: 'aha, dàt bedoelden ze dus met niet goed praten...' Uiteindelijk is het (mede dankzij de logo) helemaal goed gekomen en dat zal met jullie Sophie zeker en vast ook zo zijn! ;)
Liefs,
Hilde

Journaal Rozendaal zei

Wat fijn dat het weer goed met je gaat! En ook met je dochter. Volgens mij kun je kinderen nu eenmaal niet precies afmeten aan prestaties per periode. Hoe graag ze dat ook doen tegenwoordig. Het ene kind gaat wat sneller, het andere wat langzamer en haalt vervolgens de eerste weer in. Gelukkig maar dat ze hun eigen tempo kiezen. En grappig van die woordjes ;)
Je quilt is echt mooi geworden! Zeker als je nog een beginner bent vind ik het een hele knappe prestatie. En leuk dat je werk bij het Open Huis te zien is!

Els04 zei

Flinke, wijze dochter! En mama! Jij ook veel genieten!

Thamar, zei

Wat een mooie post heb je weer geplaatst en ik sluit mij ook helemaal aan bij de dames boven mij.
Fijne dag

marlies zei

Wow wat gaaf die quilt ! en dan gelijk op een tentoonstelling, gaaf hoor !
Ook je frozen "jurkje" vind ik echt geweldig !
fijne dag !

Johanna zei

aaah wat een schattig jurkje! Eerlijk gezegd hebben wij nog geen frozen gezien, maar dat blauw is wel heel schattig.
Je quilt is om bij te kwijlen, prachtig!!! Alvast een fijn weekend gewenst :D

Katzje Delannoye zei

Prachtige quilt! een echt pareltje!