zondag 31 mei 2015

radiostilte...



Jullie zullen wel gedacht hebben, waar is ze nou? Ik heb weer een lastige periode gehad. Zoals jullie weten gaat het soms iets minder goed met me en dit was/is zo'n periode. In april dacht ik dat het "ergste" wel geweest was maar helaas niet. Heb nu wel het gevoel dat het weer de goede kant op gaat. Tja, maar wat voel ik dan? De negatieve gedachten hebben dan de overhand. In de trant van: voel me lelijk, lui, slecht (als in slechte moeder/ slechte echtgenote, wat hebben ze nu aan zo'n depressief mens (of nog negatiever: monster)... Trek me alles ook veel meer aan. En daar komt natuurlijk ook bij dat de zin om iets te doen ook een stuk minder is. Het bloggen viel helaas als eerste af, ik had en heb nog steeds gewoon geen puf om bij iedereen een bezoekje te brengen. Het is echt niet dat ik jullie allemaal vergeten ben hoor, voel me schuldig (oei, weer negatief) dat ik jullie zo verwaarloos. Maar ik wilde toch even laten weten dat ik er nog ben ;).

En wat heb ik verder meegemaakt? Na de steunzolen nu het volgende teken van verval... Steunkousen!!! Voel me redelijk bejaard nu...
Ze zeggen weleens: het verval begint na je (volgens mij) 35e, nou dat klopt hoor! Steunzolen alla maar die kousen das weer andere koek. Ik had al een hele tijd last van dikke enkels en voeten 's avonds maar de laatste tijd trekt dat 's nachts niet weg zodat 's ochtends ze al wat dikker zijn. En na een dag staan wordt het er natuurlijk niet beter op. Dus naar de huisarts maar. Het advies was toch steunkousen aan laten meten voor het werk. Dus binnenkort een leuke (ahum) foto van mijn nieuwe sexy kousen.

Natuurlijk heb ik ook wel positief nieuws hoor!

Sophie gaat sinds vorige week naar de peuterspeelzaal! Mama vond het net zo spannend geloof ik, zo niet spannender. Ze moest helaas wat traantjes laten. Wat is het moeilijk om gewoon weg te lopen zonder om te kijken als je kindje zo overstuur is... Ze is nu 4 keer geweest maar iedere keer is het even drama. De juffen zijn gelukkig super lief en is ze snel weer rustig. Maar toch, makkelijk is het niet...

Hier gaat ze vol trots op weg naar de eerste "schooldag":


De afgelopen dagen heb ik ook hard gewerkt aan de top van mijn quilt, hij is nu bijna af! Alleen de rand nog, sandwichen en daarna doorquilten!


Ennnn ik heb gewonnen met mijn layout voor Dutch Dares!!! Wat een eer, na een enorm lange tijd eindelijk weer gescrapt en dan meteen in de prijzen vallen, wauw!

Ik ga dadelijk een begin maken met mijn visiteronde aan jullie, mocht ik nog niet bij je aanbeland zijn ligt dat niet aan jou hoor!

Veel liefs,

Natalie

11 opmerkingen:

Johanna zei

:-( wat ontzettend naar dat dat je je zo slecht voelde! Je zo voelen zo gewoon heel erg &^%$^@$^*&*PIEP. Volgens mij heb je een lieve man en leuke meisje om te heen die je door dik en dun steunen, want een slechte mama ben je nooit. Maar ik begrijp echt heel goed dat je dat kan voelen, en dat schuldgevoel dat kan zo diep wortelen... Zet um op meid, en zo dapper dat je er open over bent. Hopelijk helpt dat ook en is er begrip. Neem de tijd, en probeer van de kleine overwinningen te bouwen naar meer.
Lieve groeten, Johanna
p.s. WOW wat een mooie quilt en gefeliciteerd met je prijs. Volgens had je hem persoonlijk van Vivian ontvangen.

Nina Hobbysite zei

Wat een mooie quilt! Vervelend dat je zo voelt, hoop dat het snel over gaat. En lastig dat Sophie het moeilijk vind als je weg gaat bij de peuterspeelzaal. Dank je wel voor je reactie op mijn blog. Fijne dag vandaag.

marlies zei

Ach wat vervelend als je je zo naar voelt.

Zo spannend een psz en idd niet alleen voor je meisje... Ik heb ook traantjes gelaten. wat gaaf je quilt ! het ziet er erg mooi uit ! En gefeliciteerd met je dd Rak... veel plezier ermee !

Katrien zei

Lieve Nathalie,
Herkenbaar zijn voor mij de nare gevoelens en gedachten waarmee je jezelf zo verschrikkelijk dwars kunt zitten.
Wat een mooie foto van de appels. Deze geven zo goed weer wat de strijd is...je probeert je staande te houden terwijl je alleen maar in een hoekje wilt zitten wachten tot het over is.
Heb ook een soort gelijk bericht geschreven, wellicht helpt het je een beetje.
Sterkte en geniet van de goede dagen.
Liefs Katrien.

http://katrien1.blogspot.nl/2014/07/is-het-zon-dag-deel-2.html?m=0

Julie Tucker-Wolek zei

Sorry you have been having a rough time ... hugs and love to you!!!!!

Els04 zei

Dat is het leven he, op en af...
Ik ken dat, heb ook 2 weken dieper gezeten. En vrijdag voelde ik het: lichter in mijn hoofd en tred, al eens een grapje,... Yes, ik ben er weer!
Ik probeer me er bij neer te leggen en blij te zijn als de up er weer is.
Je niet schamen of schuldig voelen!
Je bent goed én mooi bezig!!!

Je@net zei

Ooooh meis, wat naar dat je weer zo'n vervelende tijd door hebt moeten maken. Hopelijk gaat het vanaf nu elke dag iets beter. Kop op....rug recht en de schouders er weer onder. Al zal dat lang niet altijd mee vallen, maar het begin is er weer.
Wat spannend zo'n eerste keer naar de PSZ. Maar wat een leuke foto, ze loopt daar zo trots met haar mooie tas.
En wat wordt je quilt mooi. Gave kleuren en wat ben je al ver! Veel succes met de laatste lootjes. Zo knap, ik doe het je niet na!
Vergeet ik je bijna te feliciteren met je winnende lootje. Hoe leuk is dat, toch ook weer een lichtpuntje!

Tania zei

Jammer dat je je zo slecht voelde, ik hoop dat het ondertussen weer wat beter gaat. Ik moet zeggen, dat ik het de voorbije weken ook lastig heb gehad. Ik denk dat het ook komt, omdat het voorjaar meer op herfst lijkt. Het wordt tijd dat de zon en de zomer er aan komen, dan gaat alles weer wat beter gaan.
Ik zou ivm je dikke benen, toch ook eens een second opinion gaan vragen bij een andere arts. Steunkousen dragen, is maar symptoom-bestrijding hé.
Je moet de oorzaak van je dikke benen zoeken.
Je quilt is erg leuk geworden, ben benieuwd welke rand je eraan gaat zetten.
Proficiat met het winnen, altijd leuk!

Thamar, zei

ach lief mens wat naar toch allemaal. Maar ik weet zeker dat je een topper van een moeder bent en echtgenote . Ik weet dat als het om kinderen gaat we allemaal wel eens onzeker zijn of we het allemaal wel goed doen. Als je je best doet dan is het toch goed meer als dat kan niet en ik weet zeker dat jij dat doet. Ik vind je super ook al ken ik je niet en ik heb het erg met je te doen.
kop op vanaf hier een dikke dikke knuffel

en nog gefeliciteerd met je dutch dares layout

Hilde zei

Jouw dochtertje is echt een schatje! Ze zal het vast wel snel gewoon worden op de peuterspeelzaal. Ik ben blij om terug iets van jou te horen (bedankt ook voor je reactie op mijn blog). Ik hoop en weet zeker dat het stilletjesaan weer de goede richting zal uitgaan met jou. Het is niet gemakkelijk om tegen je negatieve gedachten in te gaan, he, denk maar dat het is zoals met eb en vloed: ze komen en ze gaan. Ik heb natuurlijk gemakkelijk praten want ik voel niet wat jij voelt, maar ik leef met je mee en duim voor jou dat de zon snel weer zal schijnen, letterlijk en figuurlijk!
Een hele dikke knuffel,
Hilde

Katzje Delannoye zei

Been there, done that ... en om eerlijk te zijn, het is nog niet helemaal uit mijn lijf, maar probeer elke mooie dag dubbel te genieten en met mini mini mini stapjes kom je er wel! En wat die steunkousen betreft, in de zomer zijn het natuurlijk echte ondingen, maar je hebt ze tegenwoordig in alle hippe kleurtjes voor de winter. Geen kat die dan nog ziet dat het steunkousen zijn en het geeft je benen wel een mega goed gevoel ;)
Grtjs, Katrin