dinsdag 21 april 2015

Nog een jurk!

Afgelopen paar dagen een kleine dip gehad. Zoals de meesten van jullie wel weten heb ik de afgelopen jaren mijn ups en downs gehad. Ik voel vandaag dat ik het kuiltje weer uitkrabbel en is het hoog tijd om mijn jurk aan jullie te showen!

Het is een patroon uit de Knipmode Xl uit 2001 (!). Vond hem zo leuk, heerlijk los en perfect voor naar het strand of zwembad. Maar ook (kwam ik bij het passen achter) leuk op een broek. De stof vond ik vorig jaar bij Deelen, hier in Helmond, voor 1,50 per meter. Het kant zelfs voor 1 euro per meter... Kijk daar word ik blij van!


Ik wilde aan de onderkant ook een mooie strook kant hebben, houdt g*&%^********dorie mijn naaimachine er mee op. Moet ik hem dus opsturen, terug naar de leverancier, zodat hij gemaakt kan worden. Ik hoop echt van harte dat ik hem héél snel weer terugkrijg. Heb namelijk nog heel wat projectjes in mijn hoofd zitten die voor de vakantie af moeten zijn... Zoals dit:

Leuk hè! Het is gemaakt van handdoeken en ik wil hem dus gaan maken voor Sophie, voor naar het zwembad. Ze houdt absoluut niet van iets op haar hoofd, zoals een capuchon, of überhaupt afdrogen. Dus dit zou ideaal zijn! Wil en passant ook nog eentje voor mijn nichtje Indy maken... Die is gek op Elsa van Frozen, dat moet dus een Elsajurk worden...

Verder heb ik nog een strandtas van tafelzeil in mijn hoofd. Eventueel nog een jurk voor mezelf. En nog een leuk tasje voor Sophie. Kortom please come back soon little sewing machine... Misschien kan ik die van mams lenen als het heel lang duurt. Maar eens lief aankijken.

Net alvast een half uurtje aan mijn kleur gewerkt, wat is het toch lekker weer! Ik houd heel erg van het voorjaar, je ziet de natuur wakker worden, alles komt in bloei. De zon is nog niet op zijn warmst dus zweet je nog niet je hemd uit. Dat het nog maar vaak zo'n heerlijk weer mag zijn!

Zoals ik in mijn vorige post al vertelde heb ik sinds donderdag mijn steunzooltjes. Valt me niet tegen tot nu! Wel voel ik continu de bolling onder mijn voet, niet pijnlijk maar wel een beetje hinderlijk. Zal vast wel beter worden. Geen klachten van mij n rug, daar was ik wel een beetje bang voor. Mijn knieën daarentegen hebben zo hun twijfels nog.
O ja, er was een vraag hoe ze bij mij aangemeten zijn. Met een 2D scan van mijn voeten.

Een hele fijne zonnige dag allemaal,

Liefs, Natalie



7 opmerkingen:

Els04 zei

Na een tijdje voel je die bult niet meer hoor! En ik duim mee dat je je machine snel terug hebt!!!

Je@net zei

Jij gaat snel, alweer een jurk af!
En dan ook nog zoveel plannen voor volgende creaties. Hoop dat de naaimachine snel terug is. Klinkt allemaal leuk en ook dat handdoekenjurkje voor Sophie lijkt me helemaal te gek!

Nina Hobbysite zei

Wat een mooie jurk. Leuk dat kant bovenaan.

Julie Tucker-Wolek zei

Loving that dress!!!!!

Thamar, zei

ik hoop ook dat je naaimachine snel weer klaar is en wat een mooie jurk heb je weer gemaakt.
En die zooltjes moet ook even wennen en als het niet lukt gewoon even bellen.

Groetjes

Annemieke zei

Natatie, Nou gelukkig bevallen de zooltjes een beetje. De eerste paar dagen als je nieuwe zooltjes hebt moet je altijd eerst opbouwen/wennen aan de hobbels en bobbels. De voeten moeten even naar de corrigerende stand gaan staan. Heb je ze voor het eerst of ook al eens eerder gehad? Passen de zooltjes een beetje in je schoenen? Dat laatste is soms ook wel eens een probleem. Heb je van zulke lange (van hak tot onder de tenen)? Opteer zelf meer voor de wat kortere 3/4-tjes. Iets gemakkelijker in leuke schoenen.
Groetjes, Annemieke.

HaakBrei-n zei

Goed te horen dat je weer zoveel ideeën hebt om te maken, je jurk is mooi geworden, en wat een koopje voor €1,50 per meter, ik hoop voor je dat je naaimachine snel terug is. En nog Superbedankt voor je stem op mijn Van Nelle blik. 23 mei is de uitslag ik laat nog weten hoe het afgelopen is. X Chantal