vrijdag 3 april 2015

Fijne dagen!

Ik heb deze week geen nieuwe maaksels te showen, alleen 2 updates:

Natuurlijk de Randjes:


Verder heb ik deze week een uurtje aan mijn HAED gewerkt:


En wat heb ik verder meegemaakt afgelopen week?
Afgelopen zondag heeft mijn schoonzusje een poging gedaan Sophie professioneel op de foto te zetten. Is gedeeltelijk gelukt. Op de foto gaan vond ze op zich prima, maar dan wel mét mama, Peppa Big en haar duim in de mond. Het was dus een hele toer in ieder geval 2 van de 3 uit de foto te houden, bij voorkeur natuurlijk de laatste 2 ;)



Daarna durfde ze wel alleen op de schommel:


Vond het zo ontzettend jammer dat Marco zondag moest werken, helaas dus geen foto van ons drietjes.
We hebben als mama's ook nog een poging gedaan onze drie samen op de foto te krijgen, met wisselend succes...

Eerst dit:

En uiteindelijk gelukt naar dit:


Ben wel heel erg blij met de foto's die wél gelukt waren, Martina heeft super haar best gedaan, ze is echt supergoed!!!

Gisteren "mocht" ik voor het eerst naar de podotherapeut. Sinds een kleine 2 maanden heb ik behoorlijk last van pijn in mijn voorvoeten, met name rechts. Als ik een dag gewerkt heb kan ik 's avonds bijna niet meer lopen, zo'n last heb ik dan van mijn voorvoet. Het voelt alsof ik op mijn botje loop. Dacht eerst dat het te veel eelt was, ik dus aan de gang met eeltpleisters. Maar er kwam geen eelt los en de pijn werd niet minder. Na speuren op het wereldwijde web leek het me zinvol om eens naar de podo te gaan. Tja, je voelt hem al een beetje aankomen (ik in ieder geval al voor ik het "verdict" hoorde): STEUNzolen... OMG, die associeer ik toch echt met mensen als mijn oma van 98, niet met mezelf... Ik blijk last te hebben van doorgezakte voorvoeten. Kort door de bocht: "Een spreidvoet wordt ook wel doorgezakte voorvoet genoemd. Daarbij is de voorvoetboog doorgezakt. De kopjes van de middenvoetsbeentjes drukken naar onderen door. Onder invloed van die druk staan de tenen gespreid en wordt de voorvoet platter, breder en gaat knellen in de schoen." Dus.... Waarschijnlijk ontwikkeld tijdens mijn zwangerschap, onder invloed van hormonen en toename van gewicht. Steunzolen dus. Over 2 weken zijn ze klaar, benieuwd of de klachten dan gaan verminderen. Ik hoop van wel natuurlijk. Maar dan komt het volgende probleem: SCHOENEN?!!!

De zooltjes (klinkt wat vriendelijker dan steunZOLEN) kunnen over het algemeen alleen geplaatst worden in schoenen waar de binnenzool van verwijderd kan worden. Zeker gezien mijn veel te hoge wreef, ik kom er anders nooit in. Ik heb welgeteld 1 paar laarzen en 1 paar schoenen waarbij dat kan. Dus dáááág leuke sandaaltjes met open zijkant voor naar het werk, hallo lompe schoenen... Of je bent meteen 180 (!) euro per paar kwijt... Bah! Ach ja, is voor een goed doel, mijn onderstel is toch heel belangrijk, anders kom ik nergens ;).
Gelukkig heb ik wel een paar leuke gezien voor een mooie prijs:


En anders kan ik altijd nog op dit aan de gang, leuk met een kek jurkje (not!):

Helaas zit ik aan schoenen vast met een bandje. Ik wist dat ik een maat verschil heb tussen beide voeten, nu weet ik sinds gisteren dat dit 1,5 cm is... Weten we dat ook weer!

Op de terugweg langs de Wibra gelopen, daar had ik laatst een hele leuke broek gezien voor mezelf. Als tiener zou ik er nog niet dood gevonden willen worden maar tegenwoordig loop ik er geregeld binnen, ze hebben hele leuke kleertjes voor Sophie en ook ikzelf kan er nog wel eens iets vinden. Ik heb een hele leuke tuniek gevonden en speurend naar een leuk sjaaltje voor erbij vond ik dit:

Het heeft zeker een glimlach op mijn gezicht getoverd! Wat leuk!

Om in het thema te blijven van de laatste foto:

Iedereen een heel fijn paasweekend!!!

10 opmerkingen:

Julie Tucker-Wolek zei

Loving your latest projects! They are looking amazing! And loveeeeeeeeeeee the photos!!! So precious!! That crying one makes me giggle!! :) And sorry to hear about your feet!!!!!

Tania zei

Oeps, ik heb blijkbaar een paar postings gemist... Maar het is de laatste tijd ook zoooo druk, dat ik amper aan bloggen toe kom. Maar nu dus eventjes wel.

Je foto's zijn prachtig!!! Jullie stralen echt.
Ik vind je randje per week ook erg leuk worden, vooral met die persoonlijke toets, die je eraan geeft.

Je hebt een heel mooi zomerkleedje uitgezocht om te maken, ben superbeneiuwd naar het resultaat.

Maak er een fijn, creatief paasweekend van!
Groetjes,
Tania

Je@net zei

Je maaksels vorderen gestaag, Natalie. Wordt leuk!
En wat een geweldige leuke foto's. Super gaaf zeg, jullie staan er erg leuk op!
Succes met de zooltjes en de nieuwe schoenen die er moeten gaan komen. Je zult zien dat het uiteindelijk allemaal best meevalt.
En wat een lief presentje. Leuk zo'n onverwachte verrassing!
Fijne paasdagen!

Nina Hobbysite zei

Mooie foto's! Je HAED wordt erg mooi. Begint al wat te worden. En je zooltjes, heb ik ook gehad. Alleen bij mij kwam de podotherapeut er op terug. Ze werkte bij mij niet. Twee jaar bij de podotherapeut gelopen. En toen nog steeds wonden op mijn voeten. Dus podotherapeut gaf het ook op. Hoop dat bij jouw de zooltjes wel de juiste werking hebben. Fijne paasdagen.

Thamar, zei

hoi hoi

wat heb je weer een geweldige post gemaakt . je randjes zijn top.
En je dochter een echt fotomodel en jij ziet er ook erg goed uit. Leuk hoor zo'n fotoreportage .

gr Thamar

Els04 zei

Mooie foto's!!! En ik was gisteren ook nog in de Wibra ;)én ik draag al jaren met plezier steunzolen! Mijn rugpijn is zooo veel minder (ik brak een ruggenwervel toen ik 11 was). Ok, open schoenen gaan niet meer maar mijn laarzen zijn gewoon van Sascha en in al mijn sneakers passen ze ook. Ik kocht nog nooit van die speciale (dure)schoenen! Gewoon je zolen altijd meenemen naar de winkel en passen waar ze in gaan. In de meeste schoenen, bij mij toch.

Johanna zei

Hopelijk hebben jullie leuke pasen gehad?! Wat een geweldige foto's zeg, echt heel mooi! Voor van jullie saampjes en die op de schommel.

En die schoenen..tsja...met maat 42 is het ook altijd feest met oudbollige modellen.

Fijne 2de paasdag!
Johanna

Katrien zei

Ahhh, die huilfoto. Nu de traantjes gedroogd zijn wel een grappig bewijs van een fase die (gelukkig) overgaat.
De foto van jullie tweetjes is echt mooi.
Beide met heldere ogen ♥
Oei zooltjes, daar zou ik ook niet happy mee zijn.
Dat zal best wennen zijn ook voor je knieën en heupen.
Ben benieuwd of het gaat helpen. Sterkte ermee.
En wat een leuk presentje vond jij, dat raakt je vast zo'n vriendelijk gebaar.
Geniet van de komende dag!
Liefs Katrien.

Katzje Delannoye zei

Prachtige borduurwerken Nathalie! en ik draag zelf al jaaaaaaaaren steunzolen, ik stuur je wel eens enkele tips voor jonge, elegante schoenen. Als je ff rondkijkt is er echt wel heel veel te krijgen. Alleen sandalen is idd moeilijker. Maar dat leg ik je wel eens uit in een mailtje.
Grtjs, Katrin

Nienke zei

Troost je, steunzolen zijn lang niet zo erg meer als vroeger. In mijn kindertijd kreeg ik toen altijd van zulke lompe metalen/stalen platen (zolen) welke d.m.v. gipsafdrukken op voordracht van de orthopeed door de orthopedisch-instrumentenmaker werden aangemeten. Ook de hedendaagse schoenen zijn veel steunzoolvriendelijker geworden, je behoeft dus niet meer van zulke lompe "oma-schoenen" waar ze alleen maar inpassen. Klopt dat er tegenwoordig nog steeds een beetje een taboe op het woord steunzolen rust. Komt vanuit het verleden. Vandaar ook de naamswijziging naar inlays, zooltjes enz. Durea, Gabor, Thinks, Footnotes en Hassia hebben hele leuke modellen (zelfs met een klein blokhakje) waar het voetbed uit kan worden gehaald en de steunzolen voor in de plaats kunnen worden gelegd. Jij voor de eerste keer steunzolen, ze als kind nooit eerder gehad? Als ik het zo lees krijg je dus meer een soort voorvoetsteunntjes. Hoe werden ze bij jou aangemeten en wat voor soort krijg je (materiaal/lengte)?