dinsdag 10 maart 2015

Zomergarderobe

Deze week heb ik een start gemaakt met de uitbreiding van mijn zomergarderobe.
In de knipmode van vorig jaar juli staan 5 jurken voor de curvy ladies en 2 daarvan zijn zeer leuk!

Deze is mijn eersteling voor dit jaar (okay, ik heb de carnavalsoutfit niet meegeteld, die kan ik echt niet het hele jaar aan...):


Even je hoofd draaien:


Ik had eind vorig jaar een super leuke tricot gevonden bij het Smitje in Eindhoven, voor 1 euro de meter! Deze heb ik gekozen om het jurkje te maken, als testjurk. Ik moest namelijk de bovenkant en de onderkant passend maken tot 1 patroon, mijn bovenlijf is namelijk een stukje minder curvy dan mijn onderkant met de mommyhips.
Zondagmiddag heb ik het patroon overgetrokken, vandaag alles uitgeknipt. En wat een werk is dat allemaal! Alles op de grond, op je knieën op de tegelvloer, gevolg: pijn in mijn knieën, kramp in mijn kuiten van de verkeerde houding en mijn rug is er ook niet erg blij mee geweest. Ik snap echt niet dat ze bij "Door het oog van de Naald" een kledingstuk in 2,5 uur af kunnen hebben, ik heb volgens mij al een uur nodig voor het patroon en het knippen. Ik vind dit ook het minst leuk van het naaien. Maar heb het achter de rug.



Op naar het naaien!

De randjes van afgelopen week zijn ook weer af en ik ben begonnen aan een nieuwe afbeelding in het geheel:


Wat was het heerlijk weer afgelopen zondag! Natuurlijk zijn wij ook lekker naar buiten gegaan, even naar de diertjes kijken in de dierentuin. Sophie vond het springkussen eigenlijk het meest interessant:

Wat gaat het snel, ze is nu echt een peutertje!

Allemaal een hele fijne dag,

Liefs, Natalie

5 opmerkingen:

Je@net zei

Leuk model heb je uitgezocht voor de jurk. Veel succes ermee.
En wat een leuke foto van Sophie, echt een peuter inderdaad!

Johanna zei

:-) als ze maar happy zijn, springkussen, diertjes, wat maakt het uit!

Zo knap dat je zelf die jurkjes maakt, applaus!:D

Groetjes, Johanna

Thamar, zei

hoi hoi

zo'n jurk wil ik ook!!!ik kan helaas niet goed naaien. ik ben heel benieuwd.
je randjes zijn ook erg goed gelukt lekker bezig.
Ja het was zondag echt lekker weer
hier zijn we de tuin even in geweest.
groetjes en een fijne avond

Julie Tucker-Wolek zei

Your dress is going to look amazing!!!!!

Hilde zei

Sophie ziet er een prachtige, lieve peuter uit! Ik ben benieuwd naar jouw jurk als hij af is. Ik snap ook nooit hoe andere mensen in een mum van tijd een kledingstuk in elkaar kunnen naaien, bij mij duurt het altijd veel en veel langer...