zondag 1 februari 2015

Alice and Snow White - een update

Even een update van Alice en Snow White:


Foto van 4 januari

En nu ziet het er zo uit:


Nu een kleine afwisseling met al dat zwart. Heb zelfs al 1 hele streng op. Staat dan ook in de beschrijving dat ik er waarschijnlijk 12 nodig ga hebben... Nog veel zwart te gaan dus.

Verder zijn de randjes van deze week alweer af... Ze waren deze week nog niet ingewikkeld en stonden daarom binnen no time weer op en linnen:


Het tweede blok van Love of Needlework heb ik alweer ontvangen en ook daarvoor heb ik tijd gevonden. Deze maand veel borduurwerk en minder quilten maar dat geeft niets. 2 kanten randjes moeten het gaan worden, ik ben nu op weg met de eerste:


Ook op het gebied van naaiwerk zit ik niet stil, al schrijf ik er nu niet zo veel over. Komt omdat ik hard aan het werk ben mijn carnavalsoutfit af te maken. De blouse heb ik jullie al laten zien. Verder heb ik al een begin gemaakt van een capeje/omslagdoek. Vond het patroon hier op Pinterest. Ik ga natuurlijk op de goedkope toer, het IS tenslotte maar voor Carnaval, dus heb ik een plaid gekocht bij de Kruidvat voor 2,49 en deze omgetoverd tot:

Het is nog een werk-in-uitvoering, ik wil de randen nog helemaal afwerken met een donkerbruine bies.

De blouse moest nog voorzien worden van een knoop in de hals. Ik vond gisteren echter bij Deelen in Helmond de perfecte broche, helemaal passend bij het thema:


Verder is het corset al helemaal geknipt, deze week is het stikken geblazen!
Aangezien het zaterdag over een week al carnaval is hoeven jullie gelukkig niet lang te wachten op het eindresultaat!

Fijne zondag,

Liefs, Natalie

8 opmerkingen:

Je@net zei

Je bent er maar druk mee, Natalie. Maar je hebt wel eer van je werk, langzaam maar gestaag vorderen je projecten. Ben erg benieuwd naar het eindresultaat!

Nina-hobbysite zei

Toch even een afwisseling van het zwart. Mooie update. En je carnavalkostuum komt ook helemaal goed zie ik. Leuke broche.

Nina-hobbysite zei

Toch even een afwisseling van het zwart. Mooie update. En je carnavalkostuum komt ook helemaal goed zie ik. Leuke broche.

Julie Tucker-Wolek zei

Everything looks wonderful! LOVING the little truck!

Thamar, zei

hoi hoi

wat knap wat knap. Ik ben dan weer duur uit ik kan echt niet naaien en dan koop jij een plaid bij de kruitvat en tover jij het weer om in heel wat anders. gaaaaaag. Jeetje wat een hoop zwart dan moet je nog even. ik vind je randjes ook erg leuk worden.
je bent er maar weer druk mee. Ik hoop dat het goed met je gaat. hier een knuffel en een fijne zondag

Els04 zei

wat heb jij een geweldig talent en geduld!!!
wow!!!

Johanna zei

Jij bent weer lekker druk geweest met de borduursels! Ik vind het zo knap dat je daar geduld voor hebt. En je carnavalskostuum is echt heel mooi (te mooi om vies te worden met carnaval?!!?)

HaakBrei-n zei

Ongelooflijk wat een borduurgeduld, ik ga altijd naar de greef als ik stof nodig heb, maar ik zal de volgende keer ook eens bij Deelen gaan kijken. Ik hoop dat ik ooit nog eens zo goed met de naaimachine overweg kan zoals jou. X Chantal