zondag 18 januari 2015

Love of Needlework, blok 1

Gisteren het eerste blok van de BOM Love of Needlework van Soed Idee afgemaakt. Had natuurlijk het borduurgedeelte al af, het quiltgedeelte moest nog.

En aangezien ik mijn gemak moest houden... Ik mocht van de huisarts stoppen met mijn Venlafaxine, het antidepressivum dat de psychiater in België voor mijn depressie voor heeft geschreven. Dat was voordat we samen achter kwamen dat ik een bipolaire stoornis heb. Daar heb ik ook medicijnen voor gekregen maar ik mocht nu pas af gaan bouwen. En de huisarts in Nederland wilde het meteen proberen helemaal te stoppen. Maar het valt me allemaal niet mee... Duizelig, een soort electrische schokjes in mijn hoofd, bah...
Maar ik hoor jullie denken: bipolair? Is ze gek of zo?
Je hebt 2 types:
Bipolair type 1, oftewel manisch depressief. Periodes van depressie, afgewisseld met periodes dat alles kan en mensen hele rare beslissingen nemen: ineens je baan opzeggen, in extreme gevallen verzekeringen opzeggen omdat je die toch niet nodig hebt of een paard kopen want die is zo lief...
Bipolair type 2.

Het eerste heb ik gelukkig niet. Maar wel type 2 dus. Het laatste betekent in het kort dat ik geen manische periodes heb maar wel periodes doormaak met depressie. En de laatste keer dus vrij ernstig.



En daar ben je dus mooi klaar mee... Gelukkig werken mijn medicijnen goed, zodat tegengegaan wordt dat ik in die diepe depressie kom. En natuurlijk heb ik Marco, die me steunt, me laat relativeren en er ook is voor armen om me heen. En ook niet te vergeten Sophie, mijn zonnetje!

Heb lang nagedacht of ik dit weer de wereld in wil sturen en met jullie wil delen maar heb besloten het toch te doen. Omdat het een deel van me is. Hoop dat jullie het niet erg vinden.

Genoeg zware kost, op naar mijn blok:


De stof is van Moda: "Lexington" van Minnick & Simpson.
Super leuke kleuren en stofjes in blauwtinten.


Marco ook weer blij en ik ook: deze mag in de woonkamer!

Vandaag maar weer aan de freubel, heb ik geen tijd om aan mijn bijwerkingen te denken. Want dat is de beste remedie!

Fijne zondag allemaal,

Liefs Natalie

12 opmerkingen:

Julie Tucker-Wolek zei

Glad the medicine is helping you! I love your project! Gorgeous colors!!!!

Tilly zei

Wat dapper dat je hier over wilt vertellen. Veel succes met de verdere therapie, en je borduurtje is erg mooi geworden. groetjes Tilly

Nina-hobbysite zei

Erg mooi blok! Vervelend, hoop dat de bijwerkingen mee vallen. En dat je het misschien toch rustig af kan bouwen.

Je@net zei

Wordt mooi, Natalie. Een hele klus, maar je bent goed bezig.
En dat niet alleen met je creatieve projecten. Wees trots op wat je doet en op wie je bent. Dan kom je er wel!

Hilde zei

Lieve Natalie! Wat moedig van jou om hier open over te zijn op jouw blog! Ik heb veel bewondering voor jou, ook al ken ik je alleen 'online', je bent in mijn ogen een heel warme, hartelijke, lieve en sterke vrouw! Blijf dicht bij jezelf en blijf verder freubelen: je maakt prachtige dingen en ik ben ervan overtuigd dat het de beste therapie is: je creatief uitleven.
Veel liefs

Katrien zei

Lieve Nathalie,
Dapper dat je dit stukje van jezelf hier durft te laten zien....
...Om anderen te helpen, want een depressie is verschrikkelijk... eenzaam...uitputtend...een worsteling waarbij je het gebruik van medicijnen zolang mogelijk uitstelt en zo snel mogelijk weer vanaf wilt.
Een dikke knuffel komt jouw kant op!
Liefs Katrien.



Thamar, zei

Hoi hoi
You rock girl . Goed van je om dit te zeggen. Topper.
Je heb weer een stuk af . Wat een werk zeg.
Ik ken je niet persoonlijk maar je krijg een dikke knuffel van mij.
Fijne avond

Els04 zei

Ik vind je wijs en stoer en lief en flink! Een voorbeeld! Dikke kus en veel beterschap, liefs Els

Journaal Rozendaal zei

Wat goed van je dat je er over durft te vertellen. Het zal niet altijd makkelijk zijn en fijn dat je een leuke hobby hebt voor de nodige afleiding!

Johanna zei

Dapper! Het leukste wat je kunt zijn is jezelf en jij bent echt hartstikke leuk! Ik geniet van je creativiteit :) en hoop dat je door al het knutselen & je lieve gezinnetje een beetje rust vindt!
Zet um op!!!! en...ieder huisje heeft zijn kruisje (en het gras is nergens groener hoor!!!!) Dikke knuffel!

Inge Roosen zei

Heb een aantal blogs van je gemist, maar heb vandaag geleerd om mijn favoriete blogs in de bladwijzerbalk te zetten dus nu is het veel gemakkelijker om frequenter te komen piepen.
Met sommige blogsters is er direct een klik. Ik had dat ook met jou. Het zal zijn reden wel hebben en het gevoel dat ik heb dat je een dapper mens bent is er zeker één van. Moedig ben je om dit te delen en je hebt gelijk...ook dat ben jij! En het maakt je er zeker niet minder door, integendeel. Voor mij ben je sowieso een sterke, liefhebbende, creatieve en warme vrouw! Ik ben blij voor je dat die sterke "Marco"armen en dat guitige sopfietje er zijn en dat de medicatie goed helpt. Die duizeligheid, dat passeert wel moet je maar denken! en lekker creatief blijven!

Patricia zei

Beste Natalie,
Ik kwam weer even gezellig kijken op je blog.
Ik vind het dapper dat je dit bericht durft te delen.
Ik ben het verder heel erg eens met wat Hilde hierboven geschreven heeft.
Blijf je verder ook creatief uiten: ik heb wel eens iemand horen zeggen dat dat de beste therapie is.
Heel veel liefs, Patricia