zondag 4 januari 2015

Een nieuw jaar.

Met al die feestdagen er tussen en het feit dat ik al die andere dagen moest werken is het hier erg rustig geweest...

Allereerst:

Aan al mijn lieve blogvriendinnetjes:

Dat dit jaar maar een mooi, liefdevol en gezond jaar mag worden!

Verder heb ik mezelf een mega cadeau gegeven!
Ik heb mezelf van mijn eindejaarsuitkering een nieuwe naaimachine gegeven. Niet dat mijn Toyota het begeven heeft hoor, die verhuist zelfs naar een nieuwe adoptiemoeder. Maar ik miste een aantal functies. Weinig variatie in steken en het was niet mogelijk steken aan te passen qua lengte of breedte. Maar dat kan ik nu wel!
Deze is het geworden:



Ik ga hem de komende week eens flink testen zodat ik snel weer mooie creaties kan laten zien.

Ben ook flink aan de slag gegaan met mijn HAED's:

Nou ja, bij deze heb ik toch maar mooi 410 kruisjes zwart gezet...

Maar met de ander ga ik als een speer!


Ook met het boerderijtje voor Sophie gaat het heel goed. Nou ja, het schiet in ieder geval op. Het is verre van perfect...


Nog 3 afbeeldingen (haan, kip en kuikentje) en nog een aantal molentjes. Daarna nog de borders er omheen. Gisteren terug naar het Smitje waar ik de stof gekocht had, in de hoop de stofjes bij te kunnen kopen. Was al 15 minuten aan het zoeken en had zelfs de hoop al opgegeven. Geen bloemetjesstof, geen witte stof... Tot ik gelukkig toch het bloemetjesstofje vond, die het belangrijkst is, deze wil ik als brede border doen met als rand een fuchsia roze randje. Dus toch missie geslaagd! Vond op de valreep nog een geweldige tricot stof, voor 99 cent de meter!!! Doet u mij maar 6 meter meneer...

Ik ben nog niet begonnen aan het boerenwijffie, dat komt nog wel.

Verder heb ik me ook nog opgegeven voor de BOM (nee, niets explosiefs, betekent Block of the Month) van Soed Idee:

Het heet Love of Needlework en combineert quilten en borduurwerk. Nou, das een combi waar ik blij van word! Heb ook al een plekje in huis op het oog waar dit mag komen te hangen: op onze slaapkamer hangt nog helemaal niets aan de muur.

En meer heb ik niet te laten zien...

Fijne zondag allemaal,

Liefs, Natalie










10 opmerkingen:

HaakBrei-n zei

Jij ook een fantastisch 2015:-)) je hebt niet stilgezeten, ohh dat borduren, respect hoor zo veel saaie zwarte kruisjes. En je nieuwe naaimachine is echt te gek zeg, ik heb mezelf opgegeven voor naailes en ik hoor binnenkort als er een plekje vrij komt op de woensdag avond. X Chantal

Julie Tucker-Wolek zei

YAY for a new sewing machine! How exciting!!!

Tania zei

Beste wensen voor het nieuwe jaar!
Proficiat met je mooie aankoop, daar ga je zeker veel plezier aan hebben.
Veel succes met al je projecten voor dit jaar.

Johanna zei

Gelukkig nieuwjaar!!! Wat een heerlijk cadeau om jezelf te geven, daar kan je vast nog vele uren van genieten :) ik ben heel benieuwd wat voor moois er dit jaar meegemaakt gaat worden.
Ben trouwens helemaal verliefd om het boerderijtje van Sophie, heel heel heel schattig! Daar mag je super trots op zijn.
Fijne zondag, Johanna

Je@net zei

Jeetje, ondanks werk en feestdagen heb je beslist niet stilgezeten in je vrije uurtjes. Wat een productie en alles ziet er heel leuk uit.
Een goed begin voor een nieuw en creatief 2015. Maak er wat moois van!

Nina-hobbysite zei

Gelukkig nieuwjaar. En wat heb je veel gedaan. Echt leuk je HAED begint zo te groeien. Zo gaaf om te zien. En je boerderij van Sophie gaat ook snel. O, die BOM is leuk. Heb ik wel is gezien op de handwerkbeurs.

Nina-hobbysite zei

O, en nou vergeet ik je naaimachine nog. Dat is vast en zeker een goede aankoop. Veel plezier.
Je hebt net als ik teveel soorten hobby's (quilten, borduren enzo).
Nou ja, vervelend doen we in ieder geval niet.

Pauline zei

Jij ook de beste wensen natuurlijk!
Je Haed van dat meisje wordt nu al schitterend!

Els04 zei

Wat een weelde! Veel creatief plezier in 2015!

Thamar, zei

hoi hoi

Ik sluit mij ook helemaal aan bij de dames boven mij. Ik wens jullie ook een geweldig nieuwjaar en alle goeds toe in dit jaar.
Wat een geweldig cadeau heb je jezelf gegeven maar jij gebruik de naaimachine ook zoveel . wat ben je weer druk geweest, het ziet er weer top uit.

gr Thamar