vrijdag 3 oktober 2014

Mijn eerste HAED: ben er klaar voor!

Allereerst allemaal heel erg bedankt voor de felicitaties!

De afgelopen week heb ik mezelf eens flink verwend. Mijn verjaardagsgeld is dinsdag flink geslonken. Eerst naar Brigitte Handwerken voor borduurstof. Natuurlijk kom je in zo'n borduurwalhalla altijd wel iets tegen, en ik dus ook. Voor Sophie's kamer heb ik deze gekozen:

Een echt "tussendoortje".

Ook heb ik deze gekocht:


Ik ben er uit: ik wil over een tijdje gaan beginnen met de Farmers Wife Quilt. Vandaar dat ik het boek besteld heb. En ik moet zeggen, wat een mooie blokken... En wat een werk ook... Ach, heb met dat werk absoluut geen haast én geen deadline. Dus eerst nog wat oefenen met mijn Molentjes voor Sophie. Ik weet wel dat ik de FWQ niet met de traditionele kleuren wil maken, ik wil er juist een vrolijke fleurrijke quilt van maken. Ik heb op pinterest al een geweldig voorbeeld gezien:

Deze is van Camille Ros Kelley

Zoals op de foto te zien is heb ik nog een aantal boeken meer gekocht. Allemaal met als onderwerp Quilten:


Ondertussen is ook al het garen binnen voor mijn HAED, deze heb ik ook al allemaal gewikkeld om bobbins (wat een mega werk...) en de stof ingedeeld in vakjes van 10. Klaar voor de start dus!


Ik heb gisteravond tijdens de les mijn vierde blok voor de molentjes afgemaakt, en dat in 2 weken! Ik vind het dan ook zó leuk om te doen! Nog maar 20 te gaan.

8 opmerkingen:

Katrien zei

Zeker, wat een werk!!
De bibliotheek heeft ook super veel quilt boeken hoor :-)

Nina-hobbysite zei

Leuk zo n enthousiast blogje. En zo leuk iets nieuws starten. Ben benieuwd naar je HAED. Mooie dingen gekocht. Goed geslaagd.

Marjolein zei

Zo, het enthousiasme spat van het scherm! Leuk hoor.
Oh, het voorbeeld van de Farmers Wife, is mooi zeg!
Wat betreft je in vakjes gedeelde borduurlinnen, ik heb dat ook eens gedaan, maar hoe het kan, is me een raadsel, toen ik wat vakjes geborduurd had, zag het resultaat er blokkerig uit, ondanks dat ik de draadjes weg getrokken had. Ik ben toen opnieuw begonnen, helaas.

Groetjes Marjolein

Julie Tucker-Wolek zei

Loving the goodies you got!!!!!

Tania zei

Wow, wat heb je een mooie aanwinsten!
Veel succes met je HAED!

Thamar, zei

Hoi hoi
Nog gefeliciteerd dat lees ik dus nu. Je hebt jezelf erg verwend leuk hoor . Echt gaaf als je wil gaan quilten ik vind het zo knap dat mensen dit kunnen. Geduld geduld geduld dat moet je er wel voor hebben ik heb jet on iedereen niet. Haha. Ik ben echt heeeeeeeeel benieuwd wat je allemaal voor mooi gaat maken
Fijn weekend Thamar

Friemel En Tinus zei

Dat is echt een ontzettend mooie quilt, ben heel erg benieuwd naar die van jou straks! Groetjes, Lotte

HaakBrei-n zei

Wat een werk zeg, daar moet je een hoop geduld voor hebben, en leuk quilten! Liefs Chantal