dinsdag 7 oktober 2014

Het stoffenspektakel en updates.

Dit belooft weer een lange post te worden, ik heb zo veel foto's!

Zoals ik al eerder meldde ben ik afgelopen zondag naar het stoffenspektakel geweest in het Beursgebouw in Eindhoven. Ik moest in ieder geval een klosje garen hebben voor het verjaardagsjurkje voor Sophie dat ik aan het maken ben. Ik heb daar een patroon van Compagnie M voor gekozen, de louisadress:

Daar had ik ook een rits voor nodig.

En verder moest ik een tricotstofje hebben voor mijn te maken jurk:
Dit is de jurk:

En dit wordt de combinatie.

De onderste stof is voor de rok, het tricot voor de bovenkant. Wilde eerst voor rood gaan maar uiteindelijk deze petrolkleurige stof gevonden.

Daarna was het lekker snuffelen. Natuurlijk heb ik een tik: het moet echt zo goedkoop mogelijk...
Allereerst vond ik deze mooie katoenen stof voor 2,- de meter!

Dit wordt in ieder geval een jurkje voor Sophie, weet alleen nog niet welk patroon ik ga kiezen. Waarschijnlijk een a-lijntje. Maar omdat het katoen is ga ik er denk ik een jurkje voor het voorjaar mee maken, dus heb nog even.
Daarna vond ik een mooi ribstofje, ook voor Sophie:

En er was ook nog een kraam met allerlei patchwork lapjes, voor bijvoorbeeld een quilt.

Ik heb ook al een idee wat ik er mee ga maken. Ik heb bij Bee in my Bonnet deze gevonden:

Leuk hè! Tenminste dat vind ik wel.

Ik heb ook nog een aantal updates, te beginnen met mijn HAED. In een half weekje tijd ben ik al een behoorlijk eind op weg:

Het is wel heel veel paars en roze... Maar het is goed te doen. Tot nu toe maar 1 minifoutje gemaakt (niet te zien) dus al met al best tevreden.
Ik heb stiekem zelfs al een nieuw HAED patroon gekocht... Je kreeg tot en met vandaag 25% korting op de site en deze stond bovenaan mijn lijst:

Het is een artwork van Jasmine Beckett Griffith, ik ben er helemaal weg van! Maar eerst maar eens mijn eerste HAED afmaken.

Ook de Molentjes voor Sophie schieten al op:


Vanmorgen even de harde wind getrotseerd om mijn naaimachine weg te brengen voor onderhoud. 2 daagjes even niet naaien. Niet dat ik verder niets te doen heb...

En om af te sluiten nog een grappige tekening die ik vond op Pinterest:


Een fijne herfstige dag nog allemaal!

10 opmerkingen:

Nina-hobbysite zei

O, leuk je bent al aan je HAED begonnen. Al een mooi stukje. Mooie stoffen gekocht met leuke ideeën. Het jurkje is ook erg leuk geworden.

Nina-hobbysite zei

O, sorry niet goed gelezen. Het jurkje is alleen het patroon dat je uitgekozen heb. Mooi patroon uitgekozen. Ben benieuwd hoe het jurkje gaat worden.

Els04 zei

Wow, wat een bergen werk weeral verzet: knap!!!

Brigitte Peetermans zei

Je laatste cartoon past helemaal bij stoffenspektakel. Het verwondert me telkens opnieuw hoeveel stoffen daar allemaal bij elkaar zitten. Ik neem me net zoals jij, telkens voor om de goedkoopste eruit te vissen maar dan roepen de duurdere stoffen me met een heel hoog stemmetje!

HAED heb ik nooit van gehoord, ik leer dus iets bij , ziet mooi eruit.

En de molentjes worden beslist een kanjer!

Julie Tucker-Wolek zei

Wow! So beautiful!!!!

My cozy ✄ little space zei

mooie post ik vondt u via andere blogger....ik zal zeker blijven lezen bedankt voor het delen..groetjes xxx

Tania zei

Je hebt prachtige stofjes uitgekozen!
De cartoon vind ik ook super.

Thamar, zei

Hoi hoi
Ik vind je post helemaal leuk en niks te lang gewoon grappig . Vooral de cartoon haha.
Stoffenspektakel hebben wij hier ook af en toe in het dorp . Een walhalla voor mensen die gek zijn op nadien en quilten. Ik heb zelf een aantal jaren geleden een paar tilda poppen gemaakt. E kwam toen regelmatig in de stoffenwinkel wij hebben een hele grote hier in het dorp . Er wordt en dat is wel een beetje raar als ik dit opschrijf maar er wordt veel genaaid in het dorp haha.
Nou ik ben heel benieuwd wat voor moois je gaat maken

miek zei

leuke cartoon om mee af te sluiten, haha.
het is leuk om te zien (en lezen) dat je zo enthousiast bent over veel hobby`s.
geniet er van, wij kijken mee.....
groetjes miek

HaakBrei-n zei

Goed geslaagd! en wat ben je snel met borduren super knap :-)) en hahahahah leuk is die cartoon, en zo is het maar net! X Chantal