zondag 5 oktober 2014

Een verjaardagskalender voor oma Almere

Aanstaande maandag is oma Almere, zoals we mijn schoonmoeder Alie noemen, jarig. Oma Almere omdat mijn mama "gewoon" oma is, die 3 dagen in de week op Sophie past. En omdat we oma Alie niet zo veel zien vind ik dat oma en opa Almere iets speciaals heeft, als een cadeautje.
Niet dat mijn moeder niet bijzonder is hoor, juist wel. Sophie is er helemaal gek mee! Ook met opa, mijn papa, trouwens.

Gisteren zijn we alvast op verjaardag geweest, even knuffelen. Je ziet ze ook echt genieten, zowel oma als opa. Natuurlijk hoort bij een verjaardag ook een passend cadeau. Marco opperde al iets met een foto, iets voor in een lijstje in de gang of op de wc of zo. Meteen ging er bij mij een lampje branden. Bij mijn schoonouders hangt een verjaardagskalender die al behoorlijk veel wisselingen bevat. Waar in gestreept is en zo. Marco's ex-vriendin staat er bijvoorbeeld op doorgestreept, die relatie is nu al zo'n 11 jaar voorbij. Kun je nagaan hoe lang die kalender al in de familie is! Dus tijd voor een nieuwe!

Ik heb via Jubelkalender een A3 formaat posterkalender besteld. Daarna een canvas gehaald bij de Action. Thuis tussen mijn papiervoorraad het juiste papier gezocht. En gevonden: ik heb gekozen voor de paperpad van Tilda's The Seaside Life. Romantisch papier met een zee-thema, perfect voor het toilet! En hop, aan de slag. Het is echt maanden geleden dat ik gescrapt heb... Maar heel leuk om weer met papier en foto aan de slag te zijn geweest! En dit is het resultaat:



Vandaag ga ik met mijn moeder en mijn schoonzus Martina naar de stoffenbeurs in het Beursgebouw in Eindhoven. Benieuwd of ik mezelf een beetje in toomkan houden... Moet in ieder geval een tricot stofje zien te vinden voor mijn jurkje van een paar posts geleden en ik moet ook een klosje garen hebben voor een jurkje voor Sophie. En verder ga ik op zoek naar verborgen schatten...

Fijne zondag allemaal!

9 opmerkingen:

Nina-hobbysite zei

Mooie kalender. Ben benieuwd welke stoffen je gekocht heb.

Friemel En Tinus zei

Wow! Je kalender is echt supergaaf geworden!! Veel plezier in Eindhoven vandaag! Groetjes, Lotte

Je@net zei

Hé Natalie, zojuist even lekker bijgelezen op je blog. Wat heb ik veel gemist de afgelopen weken en wat ben jij lekker druk bezig geweest. Super, joh!
Ook de kalender van vandaag is helemaal té leuk. Wat zal je schoonmoeder daar blij mee zijn.
Nog een fijne zondag!

Julie Tucker-Wolek zei

What a sweet thing to make for her! I loveeeeeeeee this!!!!!

Brigitte Peetermans zei

Je schoonmama is vast heel erg blij met de kalender.

en? Heb je jezelf in toom kunnen houden qua stoffenaankoop?

Els04 zei

Fijn geschenk!!!

Katrien zei

Doorgestreept... :-)
Natuurlijk is die kalender aan vervanging toe!

Mooi en persoonlijk cadeau, daar ga je met plezier naar het toilet.

Johanna zei

Goed idee dit cadeau! Erg leuk geworden zo :-)
Ben benieuwd naar je koopjes op de stoffenbeurs!!

Thamar, zei

Hoi hoi
Wat een super leuk cadeau heb je gemaakt. Toch maar wat vaker doen het scrappen her ziet er top uit. Schoonmoeder weer helemaal blij.
Groetjes thamar