zondag 19 oktober 2014

Een rok en een top = een jurk

Een paar posts geleden had ik een jurk laten zien van een uitgave van Knipmode XL. Het tijdschrift wordt niet meer gepubliceerd maar............ volgend jaar mei komt er een speciale XL-bijlage bij de gewone knipmode! En ik kan met trots zeggen dat ik daar aan meegewerkt heb! Twee weken geleden was er op facebook een discussie en daar kwam echt naar voren dat wij curvy ladies de knipmode XL heel erg missen. En dat die best eens terug mocht komen. Nou, ik dus iedereen opgeroepen die er mee eens was om Knipmode te mailen of een berichtje te sturen via FB. Er werd zelfs een besloten groep opgericht... En het heeft effect gehad, de bijlage komt er!

Ik ben dus aan de slag gegaan met een patroon uit 1999. Dit is het jurkje zoals het toen gepubliceerd is:


En dit heb ik er van gemaakt:


Ik heb het patroon gemaakt in een maat 48 en het patroon een beetje aangepast. Allereerst 25 cm van de lengte af. De lengte van het origineel maakte me wel heel "moeke-achtig". Dit is de nieuwe lengte voor de winter, onder de knie. Ik wil er heel graag nog een petrolkleurige panty bij kopen, past er beter bij dan de huidkleurige die ik nu aan had. Maar laarzen gaan er ook prima onder. Verder heb ik de mouwen langer gemaakt, handiger voor de winter.
Moet ook nog even op zoek naar een mooie riem, dit riempje was het enige riempje wat er een beetje bij paste. Hé weer een smoesje om te gaan shoppen...

De bovenkant is gemaakt van tricot in een petrolkleur, gekocht op het Stoffenspectakel.
De onderkant van een tweedachtig geruit stofje, gekocht bij Deelen.

Al met al ben ik er heel tevreden mee én ik vind ook nog eens dat het me een goed figuur geeft. Helemaal Happy dus!

14 opmerkingen:

Je@net zei

Wauw....wat heb je dat prachtig gemaakt, Natalie. Staat je super goed en wat een mooie kleuren. Heb ook het idee dat je al aardig wat kilo's kwijt bent.
Mijn complimenten, hoor!

Annemieke Jacobs zei

Oh dat staat je goed! Je ziet er goed uit.

Pauline zei

Alweer goed gelukt! Staat erg sjiek!

Nina-hobbysite zei

Ziet er mooi uit! Leuke jurk. En snel gemaakt zeg. Je hebt een mooie stijl.

Julie Tucker-Wolek zei

Looks AMAZING on you!!!!!!!

Inge Roosen zei

Wat zie je er mooi uit!
Lijkt mij niet eenvoudig om patronen aan te passen maar het is je super gelukt!Die petrolkleur staat je ook goed.
En hoedje af dat je met tricot kan werken. Als ik dat woord lees krijg ik al de kriebels (heb daar ooit eens vreselijk mee liggen sukkelen en ben dit nog altijd niet vergeten :-)

Els04 zei

Knap gedaan!! En je ziet er geweldig uit!!!

Tania zei

Wow, dat heb je knap gedaan!
Het past je perfect.
Ook leuk dat je actie geslaagd is!

Thamar, zei

Wow wat gaaf. You rock Girl. Power to the curvy ladies. Ik hoor daar ook bij.
Top hoor .
Groetjes thamar

Johanna zei

Gaaf dat je dat zelf hebt gemaakt! Mooie kleurencombinatie zo met dat leren riempje en de schoenen, helemaal top!

Patricia zei

Wow, dat vind ik erg mooi gemaakt en het staat je inderdaad erg goed !
Ik heb maat 44/46 en vind het vaak ook moeilijk om iets echt leuks te vinden, ook omdat ik van kleuren houd.
Nu en dan lukt het me wel bij La Ligna, ken jij dat ?
Maar ik wil ook wel eens op naailes om voor mezelf wat mooie jurken te maken in mooie stoffen. Ik denk dat het ook veel voldoening geeft om zoiets te kunnen.
Compliment voor jou !

Viv zei

Geweldig zeg! Ik vind het nog steeds super knap dat je dit zelf kunt maken.
En wat goed van die bijlage, leuk dat je dit voor elkaar hebt gekregen!

Groetjes Viv

miek zei

ik moet iedere keer denken aan het begin van dit blogleven, dat je al zo blij was als je iets gedaan had op de naaimachine.
je bent verbijsterend snel in je ontwikkeling van hoe met de machine om te gaan, te naaien en te ontwerpen.
echt geweldig hoe je deze jurk gemaakt hebt en het staat je fantastisch.
groetejs miek

Els Goossens zei

Wauw inderdaad mooi. Zou je het patroon willen delen?