dinsdag 14 oktober 2014

Een feestjurk voor Sophie: de Louisa Dress.

Mijn naaimachine is weer terug en ik ben meteen in volledige naaimodus gegaan! Ik heb een tijd terug een heel leuk stofje gekocht bij Deelen in Helmond, voor 2,50 per meter! Een heel schattig katoenen stofje met girafjes en zebra's. Echt iets voor een ontdeugend klein meiske... Maar wat ermee te doen? Rokje, jurkje? Ineens wist ik het: ik heb vorig jaar het patroon gekocht van de Louisa Dress bij Compagnie M, een patroon waar ik meteen verliefd op was! Het is een a-lijn jurkje met een superleuke "kangoeroe"zak erop. Ik wilde van het stofje dus dit jurkje maken, met een denim zak erop. Ik had alle patroondelen al uitgeknipt en afgelopen donderdagavond meteen aan de slag gegaan met mijn nieuwe overlockvoet en mijn zo-goed-als-nieuwe naaimachien. Ging echt als een trein! Zo goed zelfs dat ik vrijdagavond alle onderdelen al omzoomd had én de voorkant in elkaar! Zondagavond de jurk verder in elkaar gezet op de mouwen na. Kwam er namelijk achter dat ik de mouwen niet onder mijn machine kon krijgen: de mouwen zijn smaller dan de breedte van het smalste deel van de machine. Dat werd dus de mouwen MET DE HAND inzetten. Ik heb wel even gevloekt zondagavond... Gisteravond tijdens het voetballen aan de slag gegaan en het ging helemaal niet slecht. Net nog even de onderkant omzoomd en Taaaadaaaa:


Het is mijn allereerste blinde rits, ging super! Ben alleen niet helemaal tevreden met de naad precies onder het eind van de rits, die trekt een beetje.



Maar denk zelf dat ons mupke er super uit zal zien als we haar verjaardag vieren!

9 opmerkingen:

Je@net zei

Wat een super schattig jurkje, Natalie.
En dat kleine stukje waar het trekt, dat ziet straks niemand als sophie vrolijk in haar jurkje speelt!

Johanna zei

Wow wat gaaf geworden! Wat kun je dat goed :)

Els04 zei

Mooi!

HaakBrei-n zei

Ja deze is echt superschattig. En ik zie het niet hoor dat ie aan de achterkant bij de rits ietwat trekt. Ik vind het knap gemaakt. En het wordt eens tijd dat ik ook eens op naailes ga, ohhh ik wordt een beetje aangestoken door deze mooie naaiwerkjes.X Chantal

Nina-hobbysite zei

Leuk!

Friemel En Tinus zei

Heel erg leuk!! Onwijs leuk stofje ook!

Pauline zei

Ik vind het knap van je hoor!

Julie Tucker-Wolek zei

Ohhhhhhhh I just love love love this!!!!!

Thamar, zei

Haha ik heb wel gevloekt geweldig ,maar het resultaat mag er wezen. Knap hoor.