donderdag 11 september 2014

WIP, het giletje.

Even een kleine update. Vandaag weer aan de slag gegaan met het giletje. Met dank aan jullie leuke reacties wist ik precies hoe ik het hebben wilde. Ik heb besloten het goudlint niet door te laten lopen maar alleen het lichtblauwe deel te omhullen met goud. Dit is tot nu toe het resultaat:



Ik heb via Marktplaats een hele stapel hele oude Knipmode XL tijdschriften gevonden. De meeste dingen zijn super gedateerd en heel erg "grote maten" cliché. Zoals "laagjes maken je slanker", nou het maakt je vierkant! Gelukkig dat ik 1.74 ben en wat lengte heb maar je zult maar 1.65 zijn... Ook een enorme tuniek met een rok eronder. Lijkt het net of je benen kwijt zijn... Maar af en toe zitten er echt pareltjes tussen waar ik zeker iets mee kan. Of die me meteen vol ideeën zetten: doe ik het gewoon zo en zo, leuk kort jasje erop en mijn witte topje en klaar!

Deze jurk heb ik gevonden:

De bovenkant is gemaakt van tricot en de rok van linnen.

Deze ga ik dus maken, maar dan voor de winter! Ik heb dit stofje liggen:

Nu nog op zoek naar tricot. Maar welke kleur zou ik kiezen? Neig nu naar rood. Gezien het streepje rood in de stof. En als hij af is mooi stylen met een riem en klaar is mama weer!

Jullie begrijpen hieruit dat het lijnen even op de lange termijn is gezet... Ik voel me eigenlijk heel fijn op dit moment. Mede met dank aan de Facebook groep Naaien voor dames. Een maatje meer noemen zij een maatje beter of de rest heeft een maatje minder. En das eigenlijk wel zo. Natuurlijk hoef je je niet in tenten te hijsen, er is genoeg inspiratie en vlotte kleding te krijgen, te vinden en te maken. En dat ga ik doen! Nu eerst even de pietenpakjes afmaken, daarna een start maken met mijn carnavalsoutfit en tussendoor ga ik dus starten met mijn jurk. En dan nog even tussendoor heerlijk borduren én lezen!

Ik ben nu bezig met deze:


En waar gaat het dan over?
Hier een korte beschrijving:
Wanneer de 9-jarige Hadiyyah Upman plotseling verdwijnt, is sergeant Barbara Havers er net zo kapot van als de vader van het meisje. Hadiyyah is Barbara's buurmeisje.
Omdat ze bij haar moeder was, staat de politie machteloos.

Vijf maanden later wordt Hadiyyah ontvoerd van een druk marktplein in de Italiaanse stad Lucca, waar ze bleek te wonen met haar moeder. De lokale politie start een grootschalig onderzoek.

Ook Sergeant Barbara wil afreizen naar Italië, maar krijgt daarvoor geen toestemming van haar leidinggevende. Geheel tegen de regels in speelt ze informatie over de zaak door aan een van de landelijke sensatiekranten, met als doel de politie onder druk te zetten om toch iemand uit hun gelederen naar Italië te sturen.

Door Barbara's actie duikt Scotland Yard boven op de zaak. Maar in plaats van Barbara mag Thomas Lynley afreizen naar de Italiaanse stad. De zaak wordt bemoeilijkt door taalproblematiek en verschillen in lokale gewoonten, en door het feit dat de Italiaanse autoriteiten zo snel mogelijk iemand verantwoordelijk willen stellen voor de ontvoering.
Wie dan ook...


Ben nu voorbij de eerste 150 bladzijdes. Geef het meteen toe, het is een flinke pil: 785 bladzijdes. Maar daar houd ik wel van. Probeer me er echt van te weerhouden mijn afwijking (lees slechte gewoonte) te gebruiken en alvast te achterhalen of het meisje levend gevonden wordt. Heb het nog niet gedaan!!!

Hier nog even een leuke quote:

En zo is het maar net, heerlijk!

5 opmerkingen:

Je@net zei

Gilet is mooi geworden, Natalie. Wordt een erg leuk setje zo!
En wat een mooie jurk heb je voor jezelf uitgezocht. En zo'n prachtig stofje erbij. Ik zou ook voor rood gaan, lijkt me echt een super mooi geheel worden!
Boek is echt mooi....gewoon doorlezen, dan kom je er vanzelf achter :o)
En die quote....geweldig, helemaal op mijn lijf geschreven (en op het jouwe waarschijnlijk :o) LOL

Nina-hobbysite zei

Het giletje is goed gelukt. Moeilijk he om in een goed boek niet de laatste blz te lezen ;). Lijkt me een goed boek. Mooi patroon heb je uitgekozen.

miek zei

leuk al je pieten pakken gedoe, en knap met die gladde stof.
als je op de rok een rood gekleurd iets doet dan heb je ook een mooi stel voor de kerstdagen.
groen kan natuurlijk ook maar ik weet niet of dat staat bij je en of je dat een leuke kleur vind. eigenlijk kunnen veel kleuren op die stof.
succes met de pakken en het kiezen van de kleur.
groetjes miek

Julie Tucker-Wolek zei

Looks amazing! LOVING the colors!!!!!

Annemieke Jacobs zei

Wat fijn dat je je goed voelt in je eigen lijf. Ben ik heel blij om. Nu lekker mooie dingen voor jezelf maken ;-)