maandag 8 september 2014

WIP: een pietenpakje voor Ryan

Ik heb de smaak te pakken! Na het rokje meteen maar verder gegaan met een broekje en giletje voor neefje Ryan. Ik wil namelijk alle kleertjes met velours de panne achter elkaar maken, mijn naaimachine zit nu al helemaal onder de haartjes van de stof... Als ik alles af heb gaat mijn machientje de revisie in, wordt ze lekker vertroeteld met een onderhoudsbeurt. Ze is nog nooit echt goed schoongemaakt, ik heb haar nu 4 jaar en ze had al een leven gehad voor ik haar adopteerde. Heb nog geen naam gekozen voor mijn "kindje", maar ben er echt blij mee. Het is dan wel niet de Rolls Royce onder de naaimachines, is namelijk een Toyota RS2000, maar voor mij als beginneling is dit prima. Ooit komt er vast wel een machine uit het betere segment...

Het patroontje voor het broekje vond ik op Pinterest, kan helaas zo snel even de link niet vinden. Maar het is een recht toe recht aan modelletje. Ik heb er eerst 2 moeten verklooien (eerste keer verkeerd aan elkaar genaaid, de tweede keer kreeg ik de pijpjes niet goed) maar drie maal is scheepsrecht. Gelukt! Het zielige restant van poging 1 heb ik gelukkig nog kunnen hergebruiken voor het giletje.
Dat patroon is het beroemde Madamme Zsazsa Zilet! Te maken vanaf 6 maanden tot 7 jaar. Dus in dit geval 3 vliegen in 1 klap, moet er tenslotte 3 maken...

Het broekje is nogmaals af, alleen het giletje zit nog gedeeltelijk vastgespeld. Ik ben net een uurtje bezig geweest om te beslissen wat nou het ultieme versierde giletje gaat worden voor een jongenspietje van (dan) 5 maanden. Dit is tot nu toe het resultaat:


Dit is tot nu toe het beste idee. Heb al zakjes geprobeerd, stroken met goud erlangs en nu deze optie. Deze vind ik persoonlijk zeer geslaagd. Het is de bedoeling dat dat goudlint niet door gaat lopen naar de onderkant maar bij de punt gaat stoppen. Tenminste dat denk ik. Wat vinden jullie?
O ja, er komen nog gouden knopen op het knopenpat, 3 stuks denk ik op de plekken van de knopspelden.

Wat hebben we het weekend geboft trouwens met het weer! Gisteren zijn we heerlijk met zijn drietjes naar het park vlakbij gegaan. Daar hebben ze een dierenweide vol met dieren. Sophie vond het allemaal heel erg interessant! Ook nog even lekker op het terras gezeten met een cappuccino voor manlief en voor mij een verse muntthee. We zaten lekker in het zonnetje, heerlijk!
Ook ben ik gisteren naar een Open huis quilt tentoonstelling geweest bij Quilten voor beginners, hier in Helmond. Er waren zo veel mooie dingen te zien!!! Over een weekje begint mijn introductiecursus Quilten voor beginners. Ik heb patchwork altijd heel erg mooi gevonden en nu ga ik er iets mee doen! Het is echt 5 minuten lopen van ons af dus ideaal qua afstand én ik leer meteen nieuwe mensen kennen hier in de buurt. Ik heb er echt enorm veel zin in, zeker na het zien van de beginnersquilts van de leerlingen.

Ons huis begint nu echt een thuis te worden. Steeds meer dozen leeg, steeds meer spulletjes die een plekje hebben gevonden. En ik heb het hier enorm naar mijn zin! Ik loop veel samen met Sophie, heerlijk de buurt verkennen. Het centrum is vlakbij, ik ben al 2 keer naar 1 van de stoffenzaken gelopen en gisteren dus ook naar het park. Zo ontzettend fijn om niet iedere keer de auto te hoeven pakken...

6 opmerkingen:

Patricia zei

Nou, ik vind het echt een leuk Pietenpakje worden !
Laat de Sint maar komen, toch ?
En wat leuk dat je nu ook een beginnerscursus qulten gaat volgen in Helmond ! Ik ben ca. 10 jaar geleden met deze hobby begonnen en heb er al veel plezier van gehad.
Ik ben heel benieuwd wat je allemaal gaat maken.
Oveigens, die kleding in die bijzondere stijl die je liet zien in een eerder blogbericht vind ik ook bijzonder. Geweldig dat je dat zelf kunt maken. Ik heb nog nooit kleding gemaakt, maar zou dat ook wel willen leren.

Nina-hobbysite zei

Mooi pietenpak! Leuk dat je gaat leren quilten.

Je@net zei

Wauw...je gaat lekker, Natalie. Ziet er al super mooi uit en wat een leuk idee die gouden bies erlangs. Lijkt me inderdaad mooi om het tot aan de punt te laten lopen.
En veel plezier en succes met de quiltcursus. Ben benieuwd wat je allemaal voor moois gaat maken!

HaakBrei-n zei

Zo fijn om te horen dat je op je nieuwe plek al zo lekker voelt, erg goed! X Chantal

Julie Tucker-Wolek zei

Looks FABULOUS!!!!!!

Hilde zei

Een heel leuk pietenpakje vind ik! En als je het nu al maakt, kan je ook helemaal stressloos werken, he. Fijn dat je huis al als een echte thuis aanvoelt. Met een eigengemaakte quilt op de zetel gaat dit gevoel alleen maar toenemen! ;)