donderdag 25 september 2014

Molentjes voor Sophie, het eerste blok!

Maandag de tweede les gehad, daar een begin gemaakt met het eerste blokje voor de quilt voor Sophie. Gistermiddag heb ik deze afgemaakt. Ik moet zeggen dat ik het naaien van al die lapjes net zo leuk vind als borduren. Ennet zo ontspannend. Ik vind alleen dat spelden soms nog een heel gedoe, doe er soms best lang over voor beide delen goed op elkaar liggen. Maar als het spelden goed zit dan gaat het stikken vanzelf zegt Marleen, en dat klopt! Dussss hier is ie dan:



Ik ben er echt mega trots op! In 10 dagen tijd van een quilt-zero naar dit blokje, had het van te voren niet zo durven dromen. Ik had me voorgesteld dat ik een standaard quilt zou maken met vierkantjes aan elkaar. Dus wat je in de quiltbladen ziet bij beginners. Om dan meteen een echt patroon te mogen kiezen én daar meteen mee te beginnen is zo gaaf! En een uitdaging! Op naar de volgende blokken dus. Het smaakt in ieder geval naar meer, veel meer. Ik heb in ieder geval tot december een aantal lessen geboekt, in januari heb ik 3 lessen sierquilten geboekt om het doorquilten onder de knie te krijgen en ik heb al heeeeeeeeel veel mooie dingen gepind op Pinterest. Ik ben zelfs al voorzichtig aan het kijken naar een samplerquilt...
Maar welke dan?

De 3 mooiste (en belangrijkste):
Dear Jane
Farmers Wife
Sylvia's Bridal Sampler

Alle 3 staan in een boek. Alle 3 zijn ze schitterend. Alle 3 trekken ze me aan.
Voor de quiltleek, dit zijn ze:





Zoals je ziet houd ik niet van die traditionele kleuren, maar juist heldere kleuren hebben mijn voorkeur. Ik heb de dear jane ook in meerdere blauwtinten gezien, zo mooi! Neig nu naar de Farmers Wife quilt. De middelste dus. Welke vinden jullie mooi?


Vandaag alvast een voorschot genomen van mijn verjaardagscadeaus van aanstaande zondag... Ik heb alvast al het borduurgaren besteld voor mijn HAED! 60 kleuren zijn niet bepaald goedkoop kan ik je zeggen... Meteen ook maar een opbergdoos en wikkelkaartjes besteld, kan ik alles in 1 keer organiseren. Nu is het dus wachten op de postbode. Daarna volgende week nog even op pad voor borduurstof en dan kan ik aan de slag! Gisteren nog even verder gegaan met Woezel en Pip, ben er bijna!

7 opmerkingen:

Els04 zei

wow! Chic! En alvast proficiat!!!

Nina-hobbysite zei

Wat een mooie blok met super scherpe punten. Dear Jane zijn volgens mij wel kleine blokjes, maar vind ik wel het mooist.

Tania zei

Proficiat!
Je blokje ziet er prachtig uit.
Veel succes met de andere blokjes.

wendy blomme zei

Leuk!!

Nathalie zei

heej leuk dat je mijn blog bezocht!
Ik zou gaan voor de farmers.... Jane zijn pittig kleine blokjes, sbs is een heel lastig boek met snijblokken en mallen blokken door elkaar. De farmers is denk ik als ik je blog zie en lees het best... succes met je keuze, ze zijn alledrie mooi

Julie Tucker-Wolek zei

Looking amazing!!!!!!!

miek zei

het ziet er fantastisch uit je blok, leuke kleuren zijn het. succes met kiezen. en hartelijk gefeliciteerd alvast, een fijne dag toegewenst.
groetjes miek