zaterdag 23 augustus 2014

Helmond verkennen.

Afgelopen donderdag onze nieuwe woonplaats eens wat meer leren kennen. Allereerst eens gecheckt welke winkels er allemaal in het centrum zijn. Zeer tevreden was ik met het resultaat van mijn verkenning, al mijn favoriete (scrap)winkels zijn vertegenwoordigd: Boutique le Mer (de Zeeman), Boekenvoordeel, Action, de H&M en de HEMA, alles op loopafstand vanaf thuis. Geweldig! Ook de Albert Heijn is heel dichtbij. En op zaterdag de weekmarkt, midden in het centrum. Dit is wat ik onder andere heimwee naar had: Sophie in de kinderwagen en even wat boodschapjes doen. Niet voor alles de auto moeten pakken. En met de fiets zijn er nog meer winkels binnen bereik, onder andere Deelen Stoffen, een van mijn favoriete winkel voor stofjes en fournituren. En eigenlijk zou ik het zelfs te voet kunnen doen, al is dat wel iets verder. Maar toch, zo fijn!

En ook heb ik de bibliotheek hier heel snel gevonden! Ik ben al sinds mijn tweede lid van de bieb, eerst in Eindhoven, later in Lommel en nu in Helmond. En ook Sophie is lid geworden! Meteen maar wat boekjes meegenomen, Nijntje voor mijn kleine piepiemuis en voor mij een quiltboekje en een (naar het lijkt) spannend boek:


Als professioneel huizenoppasser is Lila Emerson zo vrij als een vogeltje. Niets bindt haar: haar werk niet, een huis niet, en een relatie al helemaal niet. Alles wat ze heeft, zelfs haar hart, kan ze zo inpakken om te vertrekken. Maar als Lila vanuit haar tijdelijke oppashuis getuige is van een dubbele moord, neemt haar leven een dramatische wending.

Ben benieuwd, straks maar eens in het boek duiken!

7 opmerkingen:

Je@net zei

O ja, dat lijkt mij inderdaad ook heerlijk! Zo even eruit lopen om een boodschap te doen, of een brief te posten (om maar iets onnozels te noemen :o)
Hier moet je echt overal de auto voor pakken. Ben al blij dat Isabel nu op de fiets kan, zodat we bij mooi weer en weinig wind in een half uurtje naar het dorp kunnen fietsen!
Nora Roberts...leuk, altijd goed voor een paar uur leesplezier!
Fijn weekend!

Julie Tucker-Wolek zei

Sounds like everything you need is close! That's great!!!!

made by wendy zei

Zalig zeg te voet al die winkels kunnen bezoeken! Wij wonen hier 'op den buiten' en hoewel ik dat meestal zalig vind, is het om te winkelen natuurlijk niet handig!

Nina-hobbysite zei

Is erg fijn al die winkels dichtbij. Klinkt als een fijne plek om te wonen.

Annemieke Jacobs zei

Oh een stoffenwinkel in de buurt! Bofkont ;-)

HaakBrei-n zei

En erg dicht bij "de Greef" leuk leuk leuk!
Welkom weer terug in het Brabantse land, gezelligheid :-))

Katrien zei

Top! Meteen lid worden van de bieb :-)
(werk er zelf)