dinsdag 22 juli 2014

MH17

Waarom??? Dat is de vraag die me al een aantal dagen bezighoudt. Compleet sprakeloos was ik toen afgelopen donderdag langzaam het nieuws binnendruppelde. Eerst was daar het bericht dat er een vliegtuig gecrasht was tussen Amsterdam en Kuala Lumpur. Oei... Vervolgens al vrij snel de (op dat moment) geruchten dat het niet zomaar een crash was, maar dat het vliegtuig uit de lucht geschoten was. Met een raket. Later wordt dat geverifieerd door de Amerikaanse veiligheidsdienst. O god... Al die mensen. Mensen met geweldige reisplannen om dat mooie oord eens te kunnen zien, mensen die huiswaarts gaan na een re√ľnie met vrienden en familie. Echtparen, hele gezinnen, kleine kindjes. En dan komen er foto's vrij, krijgen de slachtoffers ineens een gezicht. Kippenvel krijg ik er van. Heb een treurig gevoel, leef mee met al die nabestaanden. Ik ken gelukkig niemand persoonlijk maar het blijft in en in triest.

Het "nieuws" blijft tot op dit moment binnendruppelen. Nieuws tussen aanhalingstekens want er zitten ook geruchten en onwaarheden bij. Nieuws over plunderingen van persoonlijke bezittingen terwijl de lichamen er nog liggen. Het gerucht dat er lichamen meegenomen zijn. Het gedoe met de zwarte dozen. De beschuldigingen die over en weer gaan. En zo kan ik nog wel even doorgaan maar dat doe ik niet.

Deze keer dus geen vrolijke post met het resultaat van mijn freubelarij, ik sta stil bij al die slachtoffers, hun nabestaanden en iedereen die rouwt om een bepaald iemand of gezin.

5 opmerkingen:

Hilde zei

Ook ik ben met mijn gedachten heel vaak bij de slachtoffers en nabestaanden van deze vliegtuigramp... Echt verschrikkelijk.

Brenda zei

Ja ik heb ook kippenvel iedere keer als ik er aan denk of er iets over lees. Ik werk zelf ook in de luchtvaart dus dan komen zulke dingen ineens heel dichtbij, het had mijzelf ook kunnen overkomen. Echt afschuwelijk deze ramp. Nee, hier word je niet vrolijk van :(

HaakBrei-n zei

Echt Verschrikkelijk, er zijn geen woorden voor.

Patricia zei

Ja, vreselijk dat dit mensen is overkomen !
En of de waarheid ooit helemaal boven tafel komt en de schuldigen gestraft worden ?

Viv zei

Vreselijk he! Niet te bevatten.