woensdag 21 mei 2014

Game of Thrones

Ik heb er een nieuwe "verslaving" bij: de boeken van George R.R. Martin! Ben vorige week in het eerste deel begonnen,



en ik kon het nauwelijks wegleggen... Een geluk (nou ja) dat ik napijn van de operatie had vorige week, zo kon ik heerlijk loungen op de bank en lekker lang en veel lezen! Ik weet niet in hoeverre de serie het boek volgt, de serie heb ik niet gevolgd. Maar die 678 bladzijdes (info met dank aan bol.com) vlogen om. Ieder hoofdstuk is geschreven vanuit een ander hoofdpersoon. Normaal gesproken kan dat soms best verwarrend zijn, maar in dit geval klopt het gewoon. Je leert zo de hoofdpersonen supergoed kennen en gaat met ze meeleven. Verder is het de schrijver ook nog eens gelukt om al die hoofdpersonen en hoofdstukken samen te smelten in een chronologisch verhaal, heel knap!

Ben ondertussen begonnen aan deel 2,


en daar heb ik ook al 150 pagina's van verslonden. Op naar boek 3 en 4!

En ik heb deze keer niet achter in het boek gekeken hoe het af ging lopen... Best knap van mezelf! Maar nogmaals: het was veel te spannend!

2 opmerkingen:

Tania zei

Hey Sophie,
Ik ben eerst de serie beginnen kijken en dan de boeken beginnen lezen na seizoen 3. Ondertussen in de serie aan seizoen 4, maar zit ik dus in de boeken 'voor'.
Qua chronologie blijft het niet netjes opvolgen en dat vind ik wel verwarrend.
Zo ben ik nu aan deel1 van boek 5 bezig (boek 3 en 5 zijn in twee delen) en chronologisch loopt dit gelijk met boek 4.
Maar ze blijven leuk om lezen. Soms is het wel een beetje soep in mijn hoofd met alle personnages ;-)
De serie is ook wel een aanrader hoor! Vooral de prachtige jurken ;-) En natuurlijk Jon Snow :p

Viv zei

Ja ik hoorde het van Martine van je operatie. Veel beterschap.
Op het moment ga ik me maar niet wagen aan deze boeken want het schijnt nogal lastig te zijn met de vele personages.
En ik kan me nu toch al niet zo goed concentreren ;)

x Viv