zondag 18 mei 2014

Een jurk voor mezelf!


Vandaag de laatste hand gelegd aan een kleed voor mezelf. Tja, met maat 48 kun je het met goed fatsoen echt geen jurkje of kleedje meer noemen. Gelukkig ook geen "tent"... Ik heb wel moeite om leuke patronen te vinden op dit moment, heel veel tricot bij de Knip, kokerrokken en strakke jurken bij Burda Plus (mijn ervaring is nog te beperkt, durf nog niet aan de Burdapatronen te beginnen) en als je patronen googelt voor grote maten kom je meestal uit bij van die truttige oudetrienenkleding (sorry als ik iemand beledig hiermee), hieronder een paar voorbeeldjes:

Ik ben dan wel een plus size meisje maar nog lang geen 85... Broeken standaard met een tailleband van elastiek, vormeloze rokken en tunieken. Waarom geen jonge mode voor een maatje meer? Maar genoeg gemopperd... Want ik heb hem af! Nog best knap, gezien het feit dat ik afgelopen woensdag een operatie in mijn buik gehad heb en nog wat napijn heb gehad de afgelopen dagen. Maar maken jullie je geen zorgen, was niets ernstigs! En ben alweer bijna hersteld, alleen de hechtingen trekken nog een beetje. Die mogen het einde van deze week eruit.

Dit model zag ik, zoals ik in mijn vorige post al meldde, in de Knip van maart 2014 en ik vond het meteen een heel mooi model:


En ik kwam op de stoffenmarkt in Eindhoven een perfect stofje tegen, een viscose met een retroprint. Voor maar 2 euro de meter... Perfect om mee te oefenen, stel je voor dat ik 20 euro de meter verpest met mijn "probeersels"... Ik wil eerst behoorlijk wat ervaring hebben voordat ik me daar aan ga wagen. Mede gezien het feit dat ik vaak 3 meter nodig heb en tja, loont het dan nog om zelf aan de slag te gaan?




Ik ben echt supertevreden met het resultaat! Ik ben nergens de fout in gegaan, ik heb heel netjes plooien en de stolpplooi geregen voordat ik ben gaan stikken en ze gaan ook nog eens allemaal de juiste kant op... Was bij de broek toch echt wel anders. En ook nergens een naad die eruit piept, joepie! Ik heb alleen geen ceintuur gemaakt, leek me wel heeeel druk worden in die print. Had in de kast nog een grijze ceintuur voor de foto.
En ik vind ook nog eens dat het me niet slecht staat! Vond alleen het bovenstuk veel te lang maar dat heb ik opgelost door een flink stuk in de tailleband te duwen. En de halsopening is te wijd bij mij, deze vind ik toch ook wel heel leuk voor de zomer!






10 opmerkingen:

Annemieke Jacobs zei

Oh wat is ie leuk geworden! Staat je echt heel goed!

Chantal van HaakBrei-n zei

Oei wel even schrikken een buikoperatie. Gelukkig ben je goed aan het herstellen. En idd. wat je zegt over die plaatjes er moeten toch wel ergens hippe modepatronen te krijgen zijn zouje zeggen.het tuniekje wat je nu aanhebt is echt fantastisch, staat je supervrouwelijk met zo'n montuur in het grijs. Knap gemaakt ik doe het je niet na. Ik ben handiger met de haaknaald. Dank je wel voor je comment op mijn blogje, hihi. Fijne avond nog. Ik kijk uit naar de serie Divorce die begint om 21.30 uur. Liefs Chantal

wendy blomme zei

Staat je super!

Createlas zei

Helemaal gelijk wat de patroonblaadjes betreft! Deze is alvast een geslaagd probeelsel... staat je heel goed!

Julie Tucker-Wolek zei

Looks amazing!!!!!!!!!!!

Nina-hobbysite zei

Wat een mooi jurkje. Staat je goed. En zeker een vlotter model dan die andere patronen.

Pauline zei

Leuk geworden hoor! nog even en je kan alles maken wat je wil...

Vlijtige Lies zei

Zo herkenbaar!! Als je een wat groter maat maat bezit moet je maar kijken. Ik hou persoonlijk wel van tunieken enz. maar dan nog...Dus dit is echt een voorbeeld van hoe het ook kan zijn,super leuk !! En die wijde hals vind ik best kunnen voor van de zomer met een leuk hemdje eronder.Geniet ervan.Groet.

Hilde zei

Een heel mooie jurk, je staat er prachtig mee!
Groetjes,
Hilde

Nancy De Smet Stikplezier zei

Staat je goed!
En zo met die blote schouder maakt het wat speelser.
Groetjes