zaterdag 3 mei 2014



Dit gaat mijn nieuwe project worden voor mezelf! De jurk dan, het patroon van de jas is echt een beetje truttig. Niet dat dit op de foto te zien is, maar het hoort een colbertje te zijn. En dan is hij natuurlijk veel te lang. Hoort zelfs een broek bij, echt niet geschikt voor een jonger iemand vind ik... Ziet er echt uit zoals de plusmode 20 jaar geleden was...



Ik heb zelfs al een perfect stofje ervoor gevonden!
Heb niet zo snel een plaatje/ foto voor handen helaas maar de kleuren zijn beige, wit en zwart. Vond het er mooi uit zien.

Verder heb ik mijn eerste cadeautje voor de geboortemand af voor mijn toekomstige neefje! Ben er op tijd aan begonnen, de baby wordt half juli pas verwacht, ik wil mezelf geen druk opleggen. Als ik zin heb maak ik iets. Kan niet te veel verklappen, wie weet leest schoonzusje mee, maar het is een knuffeldier voor op de babykamer. Kan dus nog van alles zijn!
Ook heb ik allerlei idee├źn met onesies en slabbers. Verder wil ik ook voor de grote zus iets maken, heeft iets te maken met tante Hilde (voor niet-naaisters lekker vaag!), druk druk druk dus!

Ook het broekje voor Sophie schiet behoorlijk op, heb de achterpanden af en ook de voorpanden beginnen vorm te krijgen.
Snap alleen nog niet helemaal hoe ik het kruisgedeelte en de rits goed krijg... Staat een beetje vaag in de beschrijving... Bij de voorkanten staat: stik de kruisnaad tot een cm voorbij de gulp. Ik dus de stoffen op elkaar gespeld, maar dan kom ik met de gulp niet uit. Dus dacht ik: maak gewoon eerst de voorkanten en de achterkanten af en dan zie ik wel weer. Wordt wel weer heel spannend op het laatst, ik heb echt nog nooit een rits ingezet...

Aanstaande week is Marco een aantal dagen heel laat dus kan ik lekker aan de freubel als Sophie slaapt! Beetje naaien, beetje scrappen en/of een beetje borduren is het plan. Dus wordt allemaal snel vervolgd!

4 opmerkingen:

Chantal van HaakBrei-n zei

Spannende dingetjes allemaal, ben er wel nieuwsgierig naar, hihi. X Chantal

Tania zei

Veel succees met je kleedje!
Hier is het morgen stoffenspektakel.
Ik ga eens kijken of ik iets vind om een rokje te maken. Eerst had ik een leuk kleedje gezien in Burda. Maar er stond bij dat je kennis nodig had van naaitechnieken... die heb ik dus niet en vond de uitleg nogal summier.
Dus zal het eerst maar een rokje worden ;-)

Nina-hobbysite zei

Mooie jurk ben benieuwd!

miek zei

veel succes met de jurk, het zal je vast lukken. misshien kan je op youTube kijken of ze een filmpje daar van hebben (het kruispunt in een broek en rits zetten). groetjes miek