zondag 27 april 2014

Jurk is af en een feestje!

Ik heb mijn jurkje helemaal af! Gemaakt in maat 46, maar ik heb de naden rondom de heupen iets wijder genomen. Het is mijn eerste jurkje met rimpels en overslag. Vond het erg spannend allemaal... Ik heb het patroon gevonden in de bijlage van De Knipmode van maart 2014, er stond bij: anderhalf bolletje, oftewel niet zo moeilijk. Nou.... ik vond vooral het middenstuk niet zo heel makkelijk... Ben wel heel tevreden over mijn mouwen en zomen. Ik heb het op koningsdag zelfs gedragen!!!



Ook al zit ik op dit moment beter in mijn vel dan een tijd terug, ik vind het wel heel moeilijk om objectief naar deze foto's te kijken. Ik zie alleen maar die dikke heupen en buik... En dikke bovenarmen... En... Ach, ik hoop dat jullie wat verder kunnen kijken!

Ik had eigenlijk een leuk jurkje in gedachten voor Sophie om zelf te maken. Tot ik in het Wibra-krantje een superleuk jurkje tegenkwam...

En heb ik het mezelf maar een beetje makkelijk gemaakt...

We zijn op koningsdag een feestje gaan vieren bij mijn schoonzus, Sophie's tante Gonnie! Helemaal naar Almere, voor ons een ritje van bijna 2 uur. Maar voor feestjes is het dat helemaal waard, was ook heel gezellig om iedereen weer te zien!
Allereerst het kinstwerkje dat Sophie en ik samen gemaakt hebben:


Verder heb ik nog 2 theelichthouders versierd:


In Almere zijn we nog even naar de speeltuin geweest, van de glijbaan gegaan en bloemetjes geplukt! Al met al een hele leuke dag!!!

7 opmerkingen:

Nina-hobbysite zei

Ik zie iets heel anders als ik naar de foto's kijkt. Ik zie een mooie vrouw met een mooi jurkje. De legging staat er mooi onder. Knap hoor zo'n jurkje. Ik ben nu met een anderhalf bolletje rok bezig. Tot nu toe valt het niet mee.

Chantal van HaakBrei-n zei

Ik vind het jurkje super goed gelukt, staat je goed met die witte broek eronder en een superleuke corsage, als het heel warm is van de zomer ook leuk met groene of witte teenslippertjes eronder, je mag trots op jezelf zijn. :-)) en wat een leuk jurkje van Sophie, ook leuk voor het WK van de zomer, en je theelichthouders zijn erg leuk geworden. Veel liefs weer X Chantal

Viv zei

Wat een geweldig jurkje, ik vind het echt knap dat je dit kan. Ik zie mezelf er nog niet aan beginnen ;) En het staat je super!!
En wat een leuke foto`s van Sophie ze wordt al echt een peutertje!
Het cadeautje voor tante Gonnie is wel heel erg leuk geworden, echt origineel!

Groetjes Viv

Yvonne zei

Ik voel helemaal met je mee. Ik zie hetzelfde voor mijn spiegel. Beter is als we gewoon genieten van onze goede momenten. Spreek je snel een keertje langer dan van de week. Xx

Tania zei

Ik vind je jurk super!
Ik moet eerlijk zeggen, als je er niet had bij geschreven dat het een maatje 46 was, ik dit helemaal niet had gedacht!
Zelf heb ik maatje 44. Gaan winkelen vind ik vaak zo'n frustrerende bezigheid, misschien moet ik er toch ook eens over denken om zelf proberen iets te maken. Ik vind jou kleed in ieder geval erg mooi!

Julie Tucker-Wolek zei

Loving the photos and the card is ADORABLE!

Annemieke Jacobs zei

Ziet er goed uit hoor Natalie. Staat je goed!