vrijdag 11 april 2014

De Liebster-Award

Ik ben al 2 x genomineerd voor de Liebster-award!



Zowel door Inge als door Annemieke, wat een eer! Dank je wel, dames!

Nou zitten er 3 regels aan:
- Mij in je blog vermelden via een link
- Antwoorden op de vragen
- 10 nieuwe mensen nomineren die minder dan 200 volgers hebben en linken

De eerste heb ik al volbracht!

Dus op naar de volgende, de 10 vragen:
1. Wie ben je?
Natalie, geboren in 1978, dus dat maakt me.... euh... 35! Getrouwd met Marco en hele trotse mama van Sophie, die nu 15,5 maand is. Ik werk als apothekersassistente, dat doe ik al zo'n 15 jaar. Gek op freubelen, altijd bezig, hou van lezen, shoppen, lekkere wijntjes en ik ben een chocoholic. Worstelend met stemmingswisselingen (met name depressieve...) en probeer mezelf steeds beter te leren kennen en te snappen! Dat laatste is niet altijd even makkelijk overigens.

2. Hoe vaak zit je achter de naaimachine?
Ik probeer in ieder geval 1 keer per week achter mijn machine te kruipen.

3. Wat is je meest favoriete blogbericht die je zelf schreef?
De post over creativiteit vind ik wel mooi.

4. Welke blog lees je het liefst?
De blog van Marthe, Compagnie M. Zo'n schone kleedjes!

5. Wat is het volgende project dat je wil gaan maken?
Een pop van tante Hilde staat heeeeeel hoog op mijn lijstje.

6. Welk patroon is je favoriet?
Ik heb eigenlijk niet echt een favoriet patroon, maar vind het jurkje van de droomfabriek echt heel leuk om te maken, een mooi simpel ogend a-lijn jurkje.

7. Hoe lang bestaat je blog al?
Dit blog sinds eind oktober 2013. Mijn vorige blog (Liekes-scrap.blogspot.com) was ik in januari 2009 gestart, al 5 jaar ben ik dus al een inwoonster van Blogland.

8. Welke blogs raad jij aan om te volgen?
Als je van scrappen houdt dan is Vivians blog wel heel inspirerend!
Voor het naaien: het blog van Laurwyn. Ze is zo inspirerend voor me, net als ik een plussize, ze houdt ook van mooie kleding die niet standaard zijn.

9. Wat vind je het moeilijkste om te maken?
Alles wat ik nog niet gedaan heb... Rits inzetten staat op mijn lijstje nog-nooit-gedaan-maar-wil-ik-wel-proberen-al-is-het-super-eng. Ook wil ik een broek voor mezelf maken. O ja, en ik wil echt heeeeel graag leren haken.

10. Hoe heb je leren naaien?
Ik heb mezelf alles aangeleerd. Begonnen met het pietenjurkje en voor ik het wist had ik een hele stoffenmand vol en allerlei ideeën in mijn hoofd...

Wie nomineer ik?
Journaal Rozendaal
Appelblauwzeegroen
VivScrapaholic
Crea-hoek
Poekietoe
Nina Hobbysite

En wat wil ik dan graag weten? Zal ze zelf ook nog maar even beantwoorden.
1. Allereerst natuurlijk wie ben je? Zie hierboven
2. Wat is het lekkerste wat je ooit gegeten hebt en waar? een trio van Eendenborst in een supersjiek restaurant vlakbij de Karelsbrug in Praag
3. Wat is je favoriete tv-serie? Midsomer Murders
4. Waar word je blij van? Als ik wakker wordt van de vogeltjes en de zon schijnt onze slaapkamer in
5. Waar wil je nog eens naar toe (wensplek)? New York
6. Hoe groot is je "eigen plekje", als je die hebt? Ik zit in de garage en deel mijn plek met wasgoed, strijkplank, skispullen, 2 logeerbedden en allerlei andere spullen
7. Wat vind je vreselijk om te doen? De badkamer schoonmaken, ik ben wel gek op strijken en nee ik doe geen ander wasgoed dan mijn eigen strijk ;)
8. Wat vind je het leukst aan bloggen? inspiratie opdoen bij alle blogs die ik volg en tegelijkertijd mijn ideeën, creaties en gevoelens kunnen delen met anderen.
9. Waarom heb je je blog deze naam gegeven? De mama van Sophie maakt dekt zó de lading: ik maak van alles mee, ik maak kaarten, kleding, sjaals, decoratieve dingen én ben de mama van Sophie!
10.Wat is het bizarste wat je hebt meegemaakt? Bevallen in 3,5 uur, compleet met weeënstorm

Zo, nu heb ik eigenlijk 2 x vragen beantwoord...
En ik kan maar 6 blogs vinden tot nu toe................. De meeste blogs die ik volg hebben meer dan 200 volgers of zijn al genomineerd geweest. Pffff... Ik was ook heel blij met mijn nominatie maar hier zag ik ook het meest tegenop. Weet je wat, ik post deze gewoon en ik zoek ondertussen verder naar nog 4 blogs!! Ik geloof niet in bad Karma omdat ik niet voldaan heb aan alle eisen, zoals vroeger die kettingbrieven. Zo van "als je deze brief niet naar 10 anderen stuurt wacht je 10 jaar rampspoed". Nou, dan zou ik tot mijn 90e de klos zijn denk ik!




7 opmerkingen:

Annemieke Jacobs zei

hahaha. zes is toch ook prima. Gaat om het idee.....

Chantal van HaakBrei-n zei

Hoi Natalie, leuk om je zo een beetje beter te leren kennen, o ja , New York staat ook bovenaan mijn lijstje, lijkt mij geweldig. Geniet van het weekend en tot blogs X Chantal

Viv zei

Dankjewel voor de award en de vermelding! Vind je strijken leuk?! Mij niet gezien ;)

Nicole Claudia Blok zei

Hahaha, leuk om je zo een beetje te leren kennen!

Zes nomineren is ook goed hoor. Het gaat om het idee :D

Groetjes, Collie

Nina-hobbysite zei

Dank je wel voor de nominatie. Sorry, voor de late reactie. Ben getrouwd en op huwelijksreis geweest. Maar ga zeker nog antwoordden op jouw vragen.

Nina-hobbysite zei

Ik heb je vragen beantwoord. Maandag na zes uur komen de antwoorden online.

GemaaktMetLiefde zei

Fijn om je wat beter te leren kennen!