dinsdag 8 april 2014

Creativiteit...




Ooo, ik loop er van over... in mijn hoofd dan. Mijn perfectionisme is voor mij echt een belemmering. Daar bedoel ik mee dat een project super goed opschiet en toch zie ik allerlei dingetjes die niet mooi zijn aan mijn creatie. Naadje scheef, stikseltje niet perfect, "ze zullen vast meteen zien dat ik dit zelf gemaakt heb", kortom AAARRRGGGG. Ben bijvoorbeeld sinds zaterdag bezig met mijn jurkje. Ging soms mega goed (mouwen inzetten, had ik echt nog nooit gedaan maar lukte wonder boven wonder in 1 keer!!!), soms een tikkeltje scheef maar al met al was ik tevreden. Vanavond de rok in elkaar gezet van het jurkje, ging ook goed,zelfs toen ik niet helemaal uit kwam met de stof en extra plooitjes moest maken maar na het vastnaaien van de onderkant aan de bovenkant was ik ineens niet blij meer. De tailleband die de onderkant met de bovenkant verbindt viel tegen, was niet wat ik in mijn hoofd had qua perfectie. "Zie je wel, ziet er niet uit", "dat plooitje zit niet mooi", word kortom gek van mezelf...

Maar creativiteit is ook in oplossingen denken en niet in problemen. Is trouwens ook een favoriete quote van mijn man... Ineens dacht ik aan een losse riem of striklint of iets dergelijks om over de tailleband te dragen. Ik heb nu een extra strook stof geknipt en deze even provisorisch op het kleedje gespeld. En toen was het gelukkig ineens van: JA, dat is het! Het wordt dus een strikceintuur! Morgenavond hoef ik alleen nog wat naadjes af te werken, zoompjes in de mouwen en de onderkant te maken én dus die ceintuur. Of overmorgen. Als ik zin heb in ieder geval, heb nu al 3 van de 4 avonden in de garage vertoefd, kan me zo voorstellen dat mijn wederhelft graag zijn vrouw eens van dichtbij wil zien... In ieder geval is hij wel bijna af!

4 opmerkingen:

Nicole Claudia Blok zei

Klinkt allemaal zó bekend... dat het er in je hoofd anders uitziet, dan je voor je neus ziet liggen :D . Vooral als ik iets voor mezelf maak...

Succes met de laatste dingetjes aan je jurk. Ik ben héél benieuwd wat voor jurkje het is :D

Groetjes, Collie

Chantal van HaakBrei-n zei

Oh zo herkenbaar dat perfectionisme, maar de quote van je man die ga ik onthouden, hihi
"Creativiteit is in oplossingen denken en niet in problemen" Ik ben zo benieuwd naar je jurkje. X Chantal

Viv zei

Goed bezig, Natalie! Hoe meer je maakt hoe makkelijker het wordt en hoe meer je je perfectie achter je kan laten!
Ben benieuwd naar je jurk!

Ellen van Vuuren zei

jah... zo kritisch zijn op eigen werk. Terwijl als we wat kopen in de winkel draadjes niet goed zijn afgehecht, knoopjes eraf vallen en dat vinden we normaal... Wat je zelf hebt gemaakt is dus stukken beter en mooier !!!