zondag 16 maart 2014

Van mislukt naar af!

In mijn post van 26 januari had ik geschreven over mijn mislukte trui. Door het vele lostornen van naadjes had ik er een gat in getornd. Nou ja gat... Het was een gaatje. Dus had ik hem eerst in de prullenmand gegooid om hem vervolgens de morgen erna er weer uit te halen. Ben nu wel blij dat ik dat gedaan had, ik heb hem gisteren afgemaakt!!!


De stof heb ik gevonden bij Deelen in Helmond voor 1,50 de meter! En ik had 2,5 meter nodig... Niet slecht, 3,75 aan stof , een klosje Gütterman garen en een lange blauwe veter... Ja, ik houd van koopjes, ook als ik zelf iets aan het maken ben!

Het was een gevecht soms maar ik ben apetrots op het resultaat! Oké, je kunt bij sommige naadjes echt zien dat ie zelfgemaakt is maar is dat ook niet de charme? Ik ben ook heel trots op het feit dat het me is gelukt een patroon te maken met 2 stippen, de categorie "iets meer ervaring". De werkbeschrijving, das ook een heel gedoe. Ik snapte totaal niet wat ze bedoelden met een bepaalde omschrijving, daarom had ik ook zo vaak getornd in januari, dus ben ik gisterenop mijn gevoel afgegaan: als ik de beschrijving niet snap, nou dan doe ik toch gewoon wat ik denk dat goed is? En dat werkte prima!

Een leuk detail vind ik zelf de col. Ik was in eerste instantie vergeten de binnencol te knippen (ja, die werkbeschrijving hè...) en ik had maar 2,5 meter gewassen. Dus of ik moest eerst de andere 2,5 meter (had namelijk voor de veiligheid 5 meter gekocht, tja het was nogmaals maar 1,50 de meter) wassen óf improviseren. Ik heb gekozen voor het laatste en de stof die ik na het knippen als rest overhad gepakt en de binnencol niet met de draadrichting mee geknipt, maar de strepen verticaal gelegd en toen geknipt. Daardoor lopen de strepen nu zo mooi van de col, vind het net een losse sjaal lijken!



Ik heb voor het patroon een maat 48 gekozen, beetje ruim aan de bovenkant, maar voor mijn kont werkt het prima. Ook heb ik een ruime zoom bemeten en maar 1,5 cm zoom gestikt waardoor hij net is langer is, een soort tuniekje. Gecombineerd met mijn "leerlook" broek *(manlief weer helemaal happy), wit shirtje, een riem en leuke ballerinaatjes is mama weer helemaal hip!

De Hyacinten werden er vrolijk van...


7 opmerkingen:

miek zei

van al je werk leer je, en vooral van al je eigen inbreng en zij wegen die je neemt. dan durf (of doe) je de volgende keer meer. super goed gedaan!
groetjes miek

Pauline zei

Wat leuk heb je dat gemaakt! en alle problemen toch nog weten op te lossen, knap van je!

Chantal van HaakBrei-n zei

Hoi Natalie,
Superleuk tuniekje heb je gemaakt, maar ik persoonlijk vind het zonde dat je maat 48 heb gekozen, je bent zo'n slanke den, volgens mij was maat 38 ook errug leuk geweest. Liefs Chantal X

Tania zei

Fantastisch dat je niet opgegeven hebt!
Het staat je erg goed.

Ellen van Vuuren zei

dat heb je weer goed voor elkaar, en ja soms helpt het zo'n nachtje in de prullenbak hihi heel herkenbaar. xxx

Brigitte Peetermans zei

Het staat je prachtig.
Ik kan niet geloven dat het een 48 is. Zoals Chantal hierboven zegt, vind ik jou werkelijk ook een slanke den.

Mooie kleuren trouwens, past goed bij je blond.

Veel plezier ermee,

Brigitte

Viv zei

Had ik dat vorige week geweten dan had ik deze trui eens goed bekeken. Maar ja Lize zat ernaast en stal steeds mijn aandacht :)
Helemaal super , Natalie echt knap werk!