zondag 23 maart 2014

Ti-ti-ti-ti-ti Doraaaa

Eén van Sophie's favoriete programma's is Dora the Explorer. En laat ik laatst nu net een enorm afgeprijsd (van 28,95 voor 9,95!) borduurwerkje gevonden hebben... Zo eentje om een kussen te maken. Niet mijn favoriete ding om te borduren (zien er snel zo kitschy uit) maar natuurlijk heb ik voor Sophie een uitzondering gemaakt! Het voordeel van zo'n pakketje is dat het echt zo'n tussendoorproject is. Voorgedrukt canvasje dus geen getel, weinig kleuren en je hoeft er nauwelijks bij na te denken. Erg therapeutisch! Nadeel is wel dat hij daardoor megasnel af is... Heb er net geen 2 weekjes over gedaan.
Vanmiddag er een kussenhoes omheen genaaid, ik heb er een dubbele sluiting in verwerkt, bovenaan met drukkers en op de achterkant met knopen. Ons meis is erg geobsedeerd op dit moment door ritsen en knopen en ik wil zeker zijn dat alles goed vast blijft zitten.

De achterkant eerst maar:



En natuurlijk de voorkant:


Ze was er heel blij mee!


Verder ben ik begonnen aan een broekje voor Sophie:


En ons meiske loopt bijna los. Of eigenlijk doet ze het al, afgelopen vrijdag 6 hele stapjes!
Maar vooralsnog loopt ze liever met wat ondersteuning van papa, mama, meubels of haar poppenwagen:


Zo schattig en leuk om te zien!

6 opmerkingen:

Tania zei

Hier was Dora vroeger ook een superhit!
Hoewel ik twee jongens heb. Diego was er toen nog niet bij, dus Dora was als meisje geen probleem.
Leuk hé, als ze zo hun eerste pasjes zetten.
Maar dan komt de vermoeiende periode voor mama en papa er aan. Steeds achter hen crossen...

Annemieke Jacobs zei

Erg leuk! En bijna lo

Annemieke Jacobs zei

Erg leuk. En bijna lopen! Wat goed zeg!

Chantal van HaakBrei-n zei

Oh super leuk het kussen van Dora, een koopje voor nog geen tientje! Wel leuk om een keer "grof" te borduren;-) om het zo maar te zeggen dan die hele fijne kruisjes en zonder te tellen, heerlijk! Liefs Chantal X

Pauline zei

Dat kussen is heel erg leuk geworden!!

GemaaktMetLiefde zei

Leuk! Een Dora-kussen! En ik ben benieuwd naar het broekje dat je voor Sophie aan het maken bent.