donderdag 27 maart 2014

Broek voor Sophie

O wat is het een spannend proces, mijn eerste kinderbroekje zelf maken... Ik ben veel te perfectionistisch en, zeker als het niet voor mezelf is, (veeeeel) te kritisch. Nou, eigenlijk ook als het voor mezelf is bedenk ik me nu. Wat inhoudt dat ik streef naar prefectie (is die er wel?) en ik √°ltijd wel iets zie wat ik er fout aan vind. En dat vaak ook al op voorhand zeg. En onzeker... pffff... Ik zie bijvoorbeeld vaak mooie patronen in de Burda of in de Knipmode, maar als ik de beschrijving lees durf ik er ineens niet mee verder. Omdat ik denk dat het me toch niet gaat lukken het er net zo mooi uit te laten zien, omdat ik denk dat het te moeilijk gaat worden, omdat... kortom: begin ik er maar niet aan.

Maar toch ga ik het proberen: een broekje voor Sophie!
Ik heb gekozen voor een Roos patroon, namelijk nr 3024:



Ik heb gekozen voor het rechter broekje, een 7/8e model. Leek me wel leuk zo, met het oog op mooi weer in het voorjaar en zomer. Plus ik vind het bij hele kleine meisjes vaak zo schattig staan... Met leuke schoentjes of in de tuin op blote voetjes.

Ik ben vandaag een stukje verder gekomen in het proces, van:

naar

Ik heb voor het leuke plaatje even alle stukken "op volgorde" gelegd. En ik moet zeggen dat het er zo ook best geinig uitziet... Voor het stiksel ga ik kiezen (denk ik) voor roze, tegen fuchsia aan. En ik heb eventueel ook een paar mooie strijkemblemen voor een extra girly broek. Wilde eerst nog roze paspel gebruiken, dat durf ik nog niet aan. Eerst die broek maar eens "gewoon" maken! Als stof heb ik juist gekozen voor een neutrale kleur, kun je met alles combineren!

Ik ga proberen dit weekend er verder aan te gaan werken!
Spannend...

En om terug te komen op mijn jurk-dilemma, ben er uit, mede dankzij jullie! Ik heb besloten deze te gaan maken:


En misschien ga ik die andere ook nog wel maken :-D

3 opmerkingen:

janusje zei

Niet teveel nadenken en doen! Het lukt vaak beter dan je vooraf zou denken. Ik ken het al te goed: perfectionist zijn en alles op voorhand willen overzien, wat niet lukt en waardoor ik vaak gewoon niet begin. Maar je bent goed bezig!

Annemieke Jacobs zei

Ik ben erg benieuwd

Viv zei

Heel herkenbaar wat je schrijft, maar oefening baart kunst en als je het leuk vind om te doen komt het vast goed!

Groetjes Viv