donderdag 27 februari 2014

Met Sophie gaat het gelukkig weer de goede kant op, de medicijnen doen hun werk dus goed! Dank je wel voor de lieve reacties allemaal! Vandaag voor het eerst aan het proberen zonder pijnstilling, het is zó moeilijk in te schatten of ze nog last heeft van haar oortje. Ze kan het nog niet vertellen...

Een ziek kind hakt er overigens behoorlijk in qua energie. En zeker bij mij, ik merk dat ik er zelf ook nog niet helemaal ben. Herstellen van een depressie is een behoorlijk moeilijke en lange weg, vol hobbels, haperingen, huilbuien en stapjes vooruit en helaas ook terug. Gelukkig veel meer stapjes vooruit dan terug! Ik ben sinds deze week 5 uurtjes per werkdag aan het werk, ook dat is weer een stap vooruit. Ik heb gelukkig enorm geboft met een super lieve man, ik weet dat het voor hem allemaal ook een behoorlijke impact heeft gehad. Maar hij was en is er onvoorwaardelijk voor me, dank je wel lieverd! En Sophie is zo'n schatje, ze brengt echt vreugde en licht in mijn leven!

Vond een mooie foto op internet:

Ik weet nu dat dat zo is. Maar juli vorig jaar was het andersom: de depressie was sterker dan ikzelf.
Pff, was even een zwaar stukje in mijn post, sorry.


Op dus naar iets vrolijkers: WIPW! Ik heb er de afgelopen week zelfs 2 uurtjes aan kunnen besteden:

Vorige week:


Sessie 1:


Sessie 2:


Het is erg leuk te zien dat je toch behoorlijk wat kunt doen in een uurtje.

Een paar posts terug had ik het over het gebruiken van Zpagetti op een breiring. Ik ben van de week aan de slag gegaan. Weliswaar met textielgaren van de Action, die is een stuk goedkoper in aanschaf redeneerde ik en als het dan niet zou lukken was het minder erg... Het is redelijk gelukt. Ik was alleen verkeerd om begonnen, dus eerst de mand en daarna de bodem. En daar kwam ik pas achter toen ik de bodem aan het maken was, nu zit er zo'n raar randje aan de onderrand. Misschien maak ik het erger dan het is maar ik ben nu eenmaal lichtelijk perfectionistisch. En ik kan ook verklappen dat het behoorlijk werken is, mijn wijsvinger en duim kunnen dat bevestigen... Die hebben nog een aantal daagjes geprotesteerd als ik ze wilde gebruiken. Dit is het resultaat:



Zal ook meteen een kleine tip geven: Na iedere steek/overslag de draad losser trekken. Anders krijg je hem bij de volgende toer niet meer over de pin getrokken.
Dus in het kort: wikkel draad om pin, onderste draad overhalen en daarna de nieuwe omwikkeling wat losser trekken. Hoop dat ik het duidelijk omschrijf want er is op internet/pinterest helemaal niets te vinden over textielgaren in combinatie met de breiring.

Ik heb een bloempot erin geschoven, zodat je het mandje als sierpot kunt gebruiken. Gewoon 1 van IKEA. Ik heb de groene breiring gebruikt van de Actionset, oftewel de tweede maat als je van klein naar groot kijkt. Ga overigens nog een poging wagen, kijken of ik de onderrand mooier krijg. En deze moet ik nog versieren, ik ben grijze bloemetjes aan het maken, leek me een mooie combinatie bij het wit/roze. Wordt vervolgd!

6 opmerkingen:

Annemieke Jacobs zei

Een vriendin van mij stuurde mij het volgende:
'Sometimes is oke if the only thing you did today was breath'

Natalie zei

Helemaal waar! Dank je voor het mooie citaat/comment.

Chantal van HaakBrei-n zei

Ohh Leuk nu zie ik het, het wordt een borduursel van Woezel en Pip. :-)))
Groetjes Chantal

Viv zei

Ben blij te lezen dat het zoveel beter met je gaat en dat je zoveel vreugde van Sophie krijgt. Ik weet precies wat je bedoelt, al die moederliefde...heerlijk!!!
En al dat creatieve handwerk is natuurlijk ook een fijne bezigheid, je bent goed bezig :)

Groetjes Viv

Handige Handjes zei

Net even je blog doorgeneusd...leuke dingen maak je!
En die broek staat je heel leuk.....op naar je volgende project!!

Ellen van Vuuren zei

wat mooi gemaakt :-) en zo zielig hey als kleintjes ziek zijn. Van een depressie kan ik helaas mee praten. doe rustig aan meis xxx