dinsdag 11 februari 2014

Infinitysjaal

Mede dankzij een slecht-weer-dag op zondag en de Olympische Spelen is mijn sjaal al af! Heb in 1 dag de laatste kleur gebreid, schoot heel erg op. En dit is ie dan:


Binnen kwamen de kleuren niet geheel tot hun recht, gelukkig was het nog een beetje aardig weer een uurtje geleden, dus meteen maar even naar buiten gewipt om daar ook een foto te maken:



De wol komt van de Action (ja daar is mijn favo winkel weer...).
Om de aanhechting van beide sjaaluiteinden te verbergen heb ik er nog een huls overheen gebreid. Ik ben nog aan het bedenken of ik die moet versieren, ik heb nog een aantal grote knopen in huis in dezelfde kleuren.

Gisteravond heb ik weer een mutsje gebreid voor de babietjes in Malawi, ik had zaterdag 1 bolletje MyBoshi gekocht en wilde dat eens uit gaan proberen. Heel fijn om mee te werken, ook op de breiring! En het resultaat was (vind ik) heel mooi:

Pop Sophie mocht hem weer even showen.

En de echte Sophie probeert steeds meer uit om te gaan lopen! Zondag zat ik achter de laptop aan de eettafel en Marco zat op de bank. In mijn ooghoeken kwam ineens de poppenwagen in zicht... met een lopend meisje er achter! Helaas wilde ze niet meer staan toen mama eindelijk de fotocamera in de aanslag had. Toen wilde ze alleen nog op haar knieƫn "lopen".





Ik kwam al bloggend op een blog uit en daar kwam ik een ontzettend goed idee tegen: Work in Progress Wednesday! In het kort is het de bedoeling om een project dat al "eeeeeuwen" duurt af te gaan maken door er iedere woensdag een uurtje aan te werken, er na dat uurtje een foto van te maken en deze te posten op je blog. Nou ben ik toen ik zwanger was van Sophie vol goede moed begonnen aan een borduurwerk van Woezel en Pip. Begonnen in juni en doorgegaan vol enthousiasme tot begin september. Tot ik me realiseerde dat ik het nooooit af zou krijgen voor ik bevallen was. En het dus in de garage belandde om vervolgens lichtelijk vergeten te worden. Oeps. En zo heb ik nog een borduurwerk liggen... Maar nu ga ik proberen er iedere dinsdag (want ik ben op woensdag niet vrij en dinsdag wel) een uurtje aan te werken. Tot hier ben ik gekomen:



Vanavond ga ik dat uurtje maar eens starten. En verder ben ik begonnen aan een sjaal voor mijn schatje, die heeft een donkergrijze nette jas en daar doet hij een donkerblauwe fleece sjaal bij om. En dat staat vind ik niet bepaald chique. Dus heb ik donkerpaarse wol gekozen om er een fatsoenlijke sjaal bij te maken. Wordt dus allemaal vervolgd!


1 opmerking:

Brigitte Peetermans zei

Goed idee, dat uurtje op woensdag.
Woezel en Pip verdienen in ieder geval om klaargemaakt te worden want ze zijn heel schattig.

Grappig dat verhaal dat je vertelt van de kinderwagen die in het zicht komt.

Jouw dochter heeft een hele fijne leeftijd. (tikkeltje jaloers dat het bij mij al HEEL lang voorbij is)

Enjoy!

Brigitte