zondag 23 februari 2014

4 weken

4 weken. Nou ja, eigenlijk al sinds de kerst. Zo lang kwakkelt ons meiske al... Eerst was daar een urineweginfectie. Toen werd ze eind januari verkouden. Ze hoestte zo hard, het leek wel of ze haar longetjes eruit aan het hoesten was... Vorige week kwamen daar 2 ontstoken oogjes bij, want die hoest was nog steeds niet over. En de oogjes waren behoorlijk ontstoken, ze kreeg ze bijna niet meer open. De dokter schreef druppels en een oogzalf voor, en neusdruppeltjes. Dan zou het allemaal snel weer over zijn! En inderdaad werden haar oogjes beter. Maar de koorts kwam woensdag weer terug en Sophietje werd weer hangerig, huilerig en begon slecht te eten. Afgelopen vrijdag vonden we het genoeg: terug naar de dokter: ze heeft nu oorontsteking én bronchitis... Och gerum (zoals ze in Brabant zeggen). Dus heeft ze weer een boel medicijnen:


pijnstilling, antibiotica en een zogenaamd "puffertje"

Ik hoop echt dat dit het laatste was voor nu... Ze hangt nu lekker aan mijn bovenbeen, duimpje in de mond en hoest en kletst er lustig op los. Best gezellig zo samen aan het bloggen!
Lopen doet ze nog steeds niet los, ze wordt wel steeds sneller op haar knieën!


Ziet er best ziekjes uit...

Ik heb eindelijk mijn eerste kussenhoes afgemaakt. Afgelopen vrijdagavond de knopen erop genaaid en toen was ie af! Het is een combinatie van fuchsiaroze wol en grijspaarse wol. Vind het er vrolijk uitzien, op naar het voorjaar!

wol: Action; knopen: Smitje, Eindhoven

Vandaag alweer de slotdag van de Olympische Spelen. En wat een succesvolle editie! Ik heb genoten van de schaatsers, zowel op de lange baan als bij het short-track. Maar ook andere sporten heb ik gevolgd, een erfenis van mijn mams. Dus ook biatlon, kunstschaatsen, skieën, al die nieuwe "rare" wintersporten (zoals met je ski's over een trapleuning gaan en zo...) en zelfs curling. Eigenlijk best een grappige sport... Vandaag dus het einde alweer. Mmm, wordt afkicken denk ik. Ach, Marco ook weer blij: morgen beging DWDD weer!



5 opmerkingen:

Viv zei

Wat een erm mupke, veel beterschapjes. Met al die medicijnen moet het toch goed komen!
Je kussenhoes zal wel een mooi plekje hebben gekregen op de bank? Toppie!

Groetjes Viv

Inge Roosen zei

Ai, das echt niet leuk eh, als ze zo ziek zijn en blijven. Geloof me ik heb het deze "winter" ook mogen meemaken. En je kussen is inderdaad heel vrolijk, die wol heb ik bij de Action nog niet zien liggen maarja, probeer daar ook zoveel mogelijk weg te blijven. Vooral die houten "knoopjes" vind ik zo aandoenlijk. En heb ook het schaatsen gevolgd, jaja als Belgische en wat hebben jullie daar een lap op gegeven. Zelfs een gouden medaille op de short track. Echt knap. Vind het ook spijtig dat het gedaan is, zie Tom Egbers graag presenteren :-)

Inge Roosen zei

oeps, ben nog vergeten te vermelden dat ik je genomineerd heb voor de Liebster Blog award, dus als je zin hebt...

Inge Roosen zei

Ik heb op mijn blog gereageerd op je vraagje

Brigitte Peetermans zei

Wat een schatje, jouw Sophietje!
Ze ziet er inderdaad ziekjes uit maar houdt toch de schijn hoop op met haar stralende glimlach!

Vlug beterschap voor haar,

en als het even niet lukt, kan ze haar blonde krullenbol op je mooie, nieuwe kussen leggen!