donderdag 2 januari 2014

...project broek, het vervolg.

Allereerst wil ik iedereen een mooi, gelukkig, liefdevol en gezond 2014 wensen! Ik ben blij dat 2013 voorbij is, het is geen makkelijk jaar geweest. Maar het eindigde wel met heel goed nieuws: Marco heeft een baan!

Helaas begint 2014 even iets minder, Sophie is voor de derde keer in 2 weken ziek... Vanochtend naar de huisarts geweest, hij twijfelde tussen een longontsteking of een urineweginfectie. Dus vandaag nog wat urine brengen en als die schoon is moeten we longfoto's laten maken. Het schijnt voor te komen dat kleintjes geen duidelijke klachten hebben zoals een reuteltje in de longen, die klonken schoon, maar er kan dan toch een ontsteking zitten. Geldt eigenlijk ook voor die urineweginfectie. In ieder geval is het wel heel zielig voor haar, ze ligt nu gelukkig lekker te slapen.

In de Knipmode van december 2013 stond een hele leuke (en hoera ook makkelijke) broek, dit patroon heb ik als basis gebruikt voor project broek.

Allereerst de broek van Knipmode:


Een broek met een lage naaigraad, dat leek me wel handig voor mijn eerste broekproject. Eentje met elastiek in plaats van een rits. Maar wel met knoopsgaten voor een touwtje (nog nooit gedaan maar ging wonder boven wonder perfect!) en een losse tunnel. Daar heb ik wat beginnersfoutjes mee gemaakt... Allereerst zitten nu de plooien van links en rechts allemaal naar dezelfde kant en ik heb per ongeluk de zak vastgenaaid met de tunnel. Heb nu 1 normale broekzak en 1 zakopening met 2 cm zak. Ach, het is toch geen gezicht als je de hele dag met je handen in je zakken staat én de stofkeuze geeft geen stevige broekzakken dus gebruik ik ze toch niet. Ben bijna klaar, hoef alleen nog de pijpen om te zomen. Aangezien ik een behoorlijk beenlengte verschil heb laat ik het liever eerst afspelden door mijn mams, dan weet ik zeker dat de pijpen mooi vallen. Ik heb gisteren wel Marco er alvast een foto van laten maken, kan ik mijn nieuwe aanwinst vol trots posten! Want trots, dat ben ik toch wel een beetje!!!


De gekozen stof, geen idee van welk merk. Ik heb deze gevonden bij De Greef in Veldhoven, in de couponnenbak.


Nogmaals: let niet op de zoom, die moet nog. Heb de broek gecombineerd met pumps, een colbertje en een leuk shirtje.



Mijn volgende project wordt iets voor Sophie, ben nog aan het broeden wat dat gaat worden. Kan een broek, jurkje of rokje worden ;). Heb gisteren wel alvast wat stofjes voorgewassen zodat ik meteen aan de slag kan als ik er uit ben!

Tot de volgende keer!


Geen opmerkingen: