dinsdag 7 januari 2014

Een creatieve zondag.

Afgelopen zondag kreeg ik de kriebels, moest echt iets gaan doen. Oftewel iets maken... Allereerst een extra muts voor Sophie. Ik weet wel dat het niet echt winter is maar de wind voelt vaak toch koud aan, zeker als je stil moet zitten in de kinderwagen. Ik heb nogmaals het patroon gebruikt dat ik op Fleece Fun gevonden heb. Een makkelijke en duidelijke tutorial met dit als resultaat:



Ik heb rood fleece gebruikt en deze keer heb ik netjes knoopsgaten gemaakt met mijn naaimachine. Daarna heb ik de muts afgewerkt met een grijs satijnen lint en voilá: meisje heeft er een mutsje bij!

Maar de maakkriebel was nog niet in slaap... Op dezelfde website kwam ik ook een leuke tutorial tegen voor een plooirokje:



Daar ben ik mee aan de slag gegaan! Ik heb vorig jaar op de stoffenmarkt in Eindhoven een flinke hoeveelheid stof gekocht, waaronder 2 verschillende "jogging"stoffen: een effen rode en een uiltjesstof van het merk Little Darling. Deze heb ik gebruikt voor het rokje:



Het uiltje dat ik als applicatie gebruikt heb, en dat zo schattig tussen de plooien uit piept heb ik gevonden bij de Action! Tja, blijft een favoriete plek als ervaren freubelmeisje...

4 opmerkingen:

Annemieke Jacobs zei

Oh wat leuk! Dat patroon heb ik ook klaar staan. Is het patroon ook geschikt voor tricot? Of is fleece of jogging toch beter?

Groetjes!

Annemieke Jacobs zei

Je schrijft over een stoffenmarkt in Eindhoven. Is dat wat? De lapjesmarkt hier in Utrecht viel de laatste keren erg tegen. Weet jij nog goede stoffenmarkten?

Viv zei

Geweldig weer, ik doe het je niet na!

Angel zei

I am happy that you are enjoying the patterns. Very cute clothes!