dinsdag 21 januari 2014

Een aantal projecten tegelijk

Zoals de titel al zegt: ik ben met een aantal dingen tegelijk bezig. Ben aan het naaien, breien, punniken en kaartjes maken...

Vorige week heb ik geen tijd gehad voor project kerstkaart, vandaag heb ik in ieder geval 1 kaartje gemaakt, dus hier is de kerstkaart voor week 3:


Het is een mega eenvoudig kaartje geworden, op dit moment kan ik even heel moeilijk bij mijn scrapspulletjes omdat er een aantal dingen voor staan, waaronder een bed. Ik had geen zin de halve garage te verbouwen om er bij te kunnen dus heb ik gebruik gemaakt van de dingen waar ik wél bij kon.

Verder heb ik gepunnikt! Das echt enorm lang geleden. Lagere school denk ik... Maar je verleert het niet (en het is heel erg makkelijk). Ik heb wat leuke ideeën gezien op Pinterest en vorige week maar meteen zo'n punnikpoppetje gehaald en aan de slag gegaan. Met dit als resultaat:


Ik ga hiermee de tas versieren die ik aan het maken ben voor Sophie's oppas: Oma! Ik heb als inspiratie de stof gebruikt die ik voor de tas heb gekozen, een wit/beige gestreepte stof met een patroon van roosjes met blauwe bloemetjes en groene (duh !) blaadjes. De buitentas is al af, de versiering komt op de zak, moet de binnentas nog maken. Als hij af is post ik hem!

En zoekende naar punnikvoorbeelden kwam ik iedere keer voorbeelden met een breiring tegen. En tja, dan word ik nieuwsgierig... Blijkt (vind ik tenminste) een soort punniken voor gevorderden te zijn. Heb uiteindelijk ook een set breiringen gekocht... Weliswaar bij de Action, daar waren ze maar 6,99! Ik heb ze ook al voor 20 euro gezien. Hiep hiep hoera dus weer voor de Action!
Vrijdagavond eerst begonnen met een proeflapje. 3 keer alles uitgehaald, het kostte me even de juiste techniek en draaddikte te bepalen maar daarna ging het als een speer! In een half uurtje had ik mijn proeflapje klaar:



Op de achtergrond zie je een gestreepte stof, dit wordt mijn nieuwe kaftanachtige trui, naar patroon van de Knip van januari! Daar ben ik ook mee bezig, evenals een broek voor Sophie. Zei toch al dat ik druk was...
En dan ben ik dus ook nog aan het breien met mijn nieuwe ringenset, ik ben zondagavond begonnen aan een infinity sjaal:


De kleuren zijn hetzelfde als bij het proeflapje: fuchsia en grijspaars. Vond de kleuren zo mooi dat ik deze gekozen heb om er een hele sjaal van te breien! En ik moet zeggen: dat breien met een breiring gaat echt als een trein! Heb nu al zo'n 25 cm gebreid en dat in 2 avonden.
En ik vind het heel ontspannend, ik hoef er niet bij na te denken en kom behoorlijk tot rust.

Geen opmerkingen: