zondag 8 december 2013

Een pyjamabroek.

Gisteren zijn we naar Almere geweest, op visite bij opa en oma! Ook ome Jeroen en tante Gonnie waren er en Sophie werd weer enorm verwend!!! Natuurlijk was Sinterklaas ook bij opa en oma langs geweest, ons meiske is weer een plaatjesboek en een speeltje rijker. Omdat ome Jeroen en tante Gonnie op vakantie waren toen Sophie jarig was hadden zij ook een aantal cadeautjes bij...

Allereerst een enorm schattig uilentasje:


Natuurlijk hoort daar een portemoneetje bij, al net zo schattig!


En ook nog een paar leren slofjes! Supermooi!


Nogmaals super verwend!

Vandaag was het freubeltijd. Ik wilde een pyjamabroek hebben en had daar al een mooie ruitjesstof voor gekocht. Had ook een handige tutorial gevonden waarbij je gebruik maakt van een goed passende broek. Was alleen (oeps) even vergeten dat die goed passende broek een broek was van een rekbare stof. Dus toen ik hem vol trots paste bleek hij net te krap te zitten. Natuurlijk precies op de toch al lastige bovenbenen... Even heel erg gebaald, daarna het naadje van de elastiektunnel losgetornd, elastiek op de gok ingekort en manlief heeft een nieuwe pyjamabroek! Paste perfect ook nog: lekker ruime broek die goed aansluit rond zijn taille. Hij wilde er niet mee op de foto dus hierbij een mannen pyjamabroek zonder man.



Ook al heb ik er zelf geen plezier van, toch was het een goede en fijne oefening voor me. Stikken, naden afwerken met een zigzagsteek, omzomen, tunneltje naaien voor elastiek, allerlei techniekjes kwamen aan bod. Dus een perfecte oefening voor mijn project broek! Ik had deze stof eerst in gedachten:


Maar ga met dit printje een mooie rok maken. Met rits... Nog nooit gedaan, dus ook weer een goede oefening. Ik heb het voor- en achterpand al gemeten en geknipt. Deze week ga ik proberen hem in elkaar te zetten.

En voor project broek is deze stof nu eerste keus:

Ziet er stoer uit toch? Wil de broek dan gaan combineren met een zwart shirt of een blouse.

Er is trouwens een nieuw blad uit:


La Maison Victor

Een blad boordevol idee├źn, mode en patronen voor breien en naaien. Ziet er goed uit, zeker omdat elk patroon vergezeld gaat van een super uitgebreide uitleg en werkbeschrijving. Kan dus eigenlijk niet mislukken! Ook is er voor iedereen een patroon: gewone maat, grote maat, kinderen en zelfs mannen!

2 opmerkingen:

Viv zei

Oh wat goed dat de broek nu tog nog gelukt is voor Marco. En zo heb je ook weer wat geleerd :)

Suc6 met de rok!

Groetjes Viv

Anoniem zei

Lekker op de bank. Dat jurkje van sophie is ook mooi en stoer met dat spijkerjasje, goed bezig! Groetjes gon