vrijdag 15 november 2013

Pietentraktaties.

De traktaties voor de kindjes die op het feestje van Sophie komen zijn af! Omdat Sinterklaas morgen in Nederland aankomt (en ook in België) heb ik dat als "thema" gekozen. Niet dat we allerlei spelletjes hebben bedacht of zo. We hebben in ieder geval geen gebak en allerlei salades maar juist allerlei lekkernijen die ik link met de Sint. Dus gevulde speculaas, strooigoed, kruidnoten, suikerkikkers, schuimpjes, taai taai en mandarijntjes. Allemaal heel erg lekker! En voor oud en jong. En voor de kleintjes dus bij het weggaan een traktatie. Nu kon ik natuurlijk de traditionele snoepzak kiezen maar ik vond het leuk om kleine pietenzakjes te maken, gevuld met kleine zakjes kruidnoten. Versierd met kleine pietjes. Dit zijn ze geworden:



De boot heb ik gevonden bij de Action. De zakjes heb ik gemaakt van jute en dichtgestrikt met touw. En de pietjes zijn gemaakt van vilt, uitgestanst met mijn Big Shot. Rondje, 2 wiebeloogjes, labelvorm, half hartje en 2 verschillende boemenvormen en taadaaa: een mooi pietje is gemaakt.

1 opmerking:

Viv zei

och wat enig!!!! Heel erg origineel en leuk gemaakt!

Tot straks, groetjes Viv