maandag 11 november 2013

Pietenjurkjes: 1 aangepaste versie en 1 nieuwe!

Ik ben zaterdag begonnen aan het tweede pietenjurkje, deze keer voor Sophie. En deze keer wilde ik hem helemaal maken met mijn naaimachine. Met Indy's jurkje heb ik de basis met de naaimachine gemaakt maar alle versierselen met de hand er op gestikt. Ik wil heel graag mooie kleertjes voor Sophie leren maken én voor mezelf, daarom moest ik van mezelf zoveel mogelijk met de machine doen tijdens de tweede versie. Om te oefenen met verschillende steken en mijn machine beter te leren kennen. Toen ik bezig was hing Indy's jurkje als voorbeeld erbij en steeds had ik het gevoel dat er iets niet goed aan was. Ik heb uiteindelijk de kraag losgetornd en het lint eruit gehaald. Daarna een nieuw lint erdoor van satijn. Sophie heb ik zaterdagmorgen het jurkje aangepast, het stond heel leuk (helaas even geen fototoestel bij de hand), alleen vond ze het lint niet fijn. En toen het kant opnieuw bevestigd, alleen deze keer helemaal aan de bovenkant voor een echt kraageffect. Het zijn maar kleine aanpassingen maar ben er blij mee.

Het "oude" pietenjurkje voor Indy:



Het "nieuwe" jurkje:



En daarna weer door met het jurkje voor ons meisje. Ik heb alleen de kanten kraag met de hand gestikt, de rest is helemaal met de naaimachine gedaan. Ben erg blij met het resultaat, zeker gezien het feit dat het jurkje van velours de panne is. Dat is niet de gemakkelijkste stof om te naaien... Kwam ik natuurlijk achter nadat ik de stof gekocht had. Je moet stretchsteken gebruiken, een speciale naald en op de een of andere manier werden precies afgetekende patroondelen met het stikken ineens 3 cm te lang... Maaaar ik ben heel blij met het resultaat! En ook trots: het is me gelukt om een jurkje te ontwerpen, samen te stellen én te maken! 2 x zelfs!



Dus op naar het volgende project!

1 opmerking:

Viv zei

Goed bezig, natalie! Echt knap dat je die jurkjes hebt gemaakt! Doe het je niet na ;)

Groetjes Viv