maandag 18 november 2013

Mijn eerste onesie!

Ik heb voor Sophie's eerste verjaardag een jurkje gemaakt. Bij een feest hoort natuurlijk een feestjurk! Ik had op Pinterest een aantal mooie Onesie-jurkjes gezien. Dit zijn jurkjes die gemaakt zijn van een romper en een lapje stof. Nou klopt voor mijn jurkje deze term niet helemaal want ik heb in plaats van een rompertje een shirtje gebruikt maar de techniek blijft hetzelfde. Ik had op het blog van Bambi (Nursery of the Nation) een hele fijne tutorial gevonden, zij maakt gebruik van elastiek in de naad van het rokje zodat het jurkje heel makkelijk aangetrokken kan worden.

En dit is de feestjurk:


Gebruikte materialen:
T-shirtje: Zeeman
Stof: Dapper (?)
Elastiek
Garen

En zo zag ons meisje er gisteren uit in haar jurkje:



Ik heb er een spijkergiletje over gedaan, maakte het echt af!

2 opmerkingen:

Linda Verhagen zei

OMG! Ze zijn zo leuk die onesies! Waar is die van jou vandaan? Ik heb mijne net binnen van http://onesienederland.com en ik ben er zooo blij mee! Misschine haal ik hem uit elkaar en ga ik van het patroon er nog een maken! :)

Natalie zei

Zoals in de post staat: zelfgemaakt. Is dit een oprechte comment of een reclame voor onesienederland???