donderdag 21 november 2013

Een hoofd vol ideeën

Ik heb vorige week een hele tas vol stofjes gekocht voor een prikje. Allemaal lagen ze in de couponnenbak bij De Greef in Veldhoven. Ik heb onder andere 2 soorten voeringsstof gekocht, een grote lap denim, verschillende katoenen stofjes en een hele grote lap polyesther stof. Die laatste is een mooie maar drukke stof, soepel vallend en lekker zacht. Maaaar wat zal ik er eens mee doen? Nu had ik op Burdastyle.de een mooi en supereasy patroon gevonden voor een ruimvallende broek. Denk dat ik die maar eens ga maken met dat stofje! Dit is de broek:



Patroon is nu in de aanbieding, voor 1,99!
En dan combineren met een mooie blazer, vond dit model wel heel mooi:



Met een mooi shirtje er onder.
Dit patroon is heel uitgebreid, je krijgt het patroon voor de broek, de blazer en een mouwloos vest! En dat allemaal voor 3,99... Dus allebei besteld. De broek van het tweede patroon wordt met jersey gemaakt, lijkt me een lekkere huisbroek! Of voor de zomer met slippertjes. Nogmaals ideeën genoeg...

Morgen ga ik eerst een muts maken voor Sophie, nadat ik weer 2 uurtjes heb mogen werken. Volgende week mag ik naar 2 x 3 uurtjes. Vandaag naar de psychiater geweest, hij was heel tevreden over mijn herstel. We gaan nu echt de goede kant op!
Ik heb een heel leuk patroon gevonden op Fleecefun.com, een mutsje van fleece met een lint als versiering. Zo moet hij eruit gaan zien:



Zo schattig!!! Enne het patroon is ook te krijgen voor volwassenen... Zou ik dan toch eens een muts opzetten?
In ieder geval wel lekker warm! Op de site van Fleecefun staan trouwens nog meer hele leuke (en gratis!) patronen, waaronder een rokje van Fleece. Die staat nog op mijn To-Do lijstje, ik ga hem van joggingstof maken. Lekker warm voor de winter.

Als laatste nog een mooie taartfoto van ons jarig meisje, ze vond het geweldig met haar handjes in de taart te duiken om vervolgens heel vrolijk in haar handen te klappen!





1 opmerking:

Viv zei

Wat een leuke ideeen, ben benieuwd naar de uitvoering ervan :)
Veel plezier met naaien!

Groetjes Viv