dinsdag 26 november 2013

De start van project BROEK

Ja, broek met hoofdletters. Ben zo benieuwd hoe het gaat worden (en of het me lukt...) Ik heb altijd een haat-liefdeverhouding gehad met broeken. Op de een of andere manier heeft de beenwijdte nooit bij de taillewijdte gepast. Niet toen ik maatje 48 had, niet toen ik maatje 34/36 had en ook nu niet, terug op maat 46. En zeker na mijn zwangerschap lukt het me gewoon niet zo makkelijk een lekkere broek te vinden. Met die extra mama-curves op mijn heupen klopt het echt niet meer... Broeken die aan de achterkant openstaan, Broeken die net te vroeg stoppen aan de bovenkant waardoor de tailleband in mijn buik snijdt in plaats van mooi in de taille te vallen, broeken die ik niet over mijn benen krijg, stretchbroeken die lijken te passen in de winkel maar na een halve dag dragen de hele tijd afzakken (en daardoor loop ik de hele tijd mijn broek op te hijsen). Kortom AAAAAAARGGGGGHHHHHHH. Frustratie alom...

Nu kan ik die mama-curves misschien wel weer kwijtraken door af te vallen, klopt. Maar ik zit eindelijk weer wat beter in mijn vel en ik voel me best sexy... als ik de juiste kleding aan heb! Ik heb bijvoorbeeld laatst bij de H&M een mooie plus size (nep)leren legging gekocht, staat super en Marco vindt dat ook ;). En dan voel ik me extra mooi! Dus wil ik graag dat gevoel vasthouden!!! Dus project broek dus. Het model is het model dat ik 2 posts terug liet zien, deze broek:



Mijn lieve paps heeft het patroon voor me uitgeprint en zonet heb ik alle A4-tjes in elkaar gepuzzeld tot een patroon. Heb er geen foto van gemaakt, 24 A4-tjes aan elkaar plakken spreekt denk ik voor zich. Morgen ga ik naar mijn ouders, laat ik mams mijn maten eens heel goed opmeten en kan ik verder met het patroon.

Vandaag heb ik mezelf verwend met 2 boeken en de nieuwe Knipmode!

Allereerst heb ik gekocht:



Was niet duur (9,95) en het leek me een handig naslagwerk voor het perfect passend maken van mijn kleding.

En als grote verwennerij:



Supermooi boek, veel plaatjes en uitleg en bovendien (joepie) 70 patronen en ideeën om te maken!

En nogmaals de nieuwe knipmode:



Staan ook heel veel inspirerende dingen in!

Binnenkort meer nieuws over project BROEK!

1 opmerking:

Viv zei

Haha dat broeken verhaal klinkt me bekend in de oren, ik vind het verschrikkelijk om broeken te gaan passen pffff.
Hopelijk gaar het project broek helemaal top worden!